Kalendář se má zásadně změnit
Týmy chtějí mnohem méně cestovat.
Jak po celém světě stoupají náklady na přepravu a dopravu, zdá se být rozpočtový strop týmů F1 stále nižší a nižší. A tak to vypadá, že to bude mít jeden nečekaný přínos. Co nebylo možné ani z ekologických důvodů, to bude možné z důvodů ekonomických. Letět z Austrálie do Imoly, pak do Miami a hned zpátky do Barcelony, aby se po Monaku letělo do Ázerbájdžánu a do Kanady, při tom se spálí spousta leteckého benzínu. A ani námořní přeprava už není tak levná jako bývala a oproti minulosti prý ještě i zpomalila, kvůli přeplněným nákladním přístavům.
Snahu racionalizovat kalendář velkých cen potvrdil generální ředitel F1, Stefano Domenicali, poté, co o tom mluvil se šéfy týmů. Dokonce i Velká cena Monaka, která se desítky let jezdí v poslední květnovou neděli, může být požádána o přesun na nový termín.
„Když se podíváte do našeho kalendáře, tak dává smysl seskupit určité závody,“ řekl Christian Horner v rozhovoru pro web Motorsport. „Ať už to jsou některé americké závody, některé závody v Asii, nebo přirozeně i závody v Evropě. Když se podíváte na mapu, tak jistě pochopíte, proč termínově osamocený závod v Austrálii nebo doubleheader Ázerbájdžánu s Montrealem už nemohou být dražší, ani kdyby to někdo zkoušel záměrně. Stefano je návrhu nakloněn, jenže má před sebou mnohá jednání s mnoha pořadateli, než se to začne rýsovat.“
„Bude to skvělé z pohledu trvalé udržitelnosti a negativa nejsou žádná, jen je to těžko dosažitelný cíl,“ nechal se slyšet Günter Steiner. „Například někde nechcete být v létě, aby tam nebylo nesnesitelné vedro, zatímco s Kanadou by mohl být opačný problém.“
Volný víkend před a po Austrálii považují týmy za ztracené. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: McLaren