Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Fisichella ještě jednou v monopostech

Fisichella ještě jednou v monopostech

V Adelaide pojede tasmánskou S5000

Vítěz tří velkých cen F1 Giancarlo Fisichella se na skok vrátí do formulových závodů. Devětačtyřicetiletý Ital se totiž během prvního prosincového víkendu zúčastní na městském okruhu Adelaide podniku tasmánského šampionátu S5000. Pojede za tým BRM.

Ačkoli je Fisichella ostříleným mazákem a během své kariéry už si zazávodil na řadě okruhů, v Adelaide ještě nikdy nejel. Tento okruh  sice v minulosti hostil Velkou cenu Austrálie F1, bylo tomu tak ale v období 1985-1995, zatímco Fisichella do F1 vstoupil v roce 1996.

„Má kariéra ve F1 začala doslova jen pár týdnů poté, co F1 závodila v Adelaide naposledy. Nikdy jsem tedy na tomto okruhu nezávodil. Nyní už je o něco kratší než varianta, na které se konala velká cena, takže se velice těším. Očekávám, že vozy S5000 tady budou rychlé,“ říká italský veterán ke svému startu u „protinožců.“

Závody seriálu S5000 ale nejsou pro Fisichellu zas tak nové. V březnu roku 2020 totiž v rámci doprovodného programu Velké ceny Austrálie nastoupil v Melbourne do podniku australského šampionátu S5000. Tato doba se ale nesla po celém světě ve znamení nástupu koronavirové pandemie. Jak podnik S5000, tak Velká cena Austrálie F1 proto byly nakonec zrušeny. Fisichella si tak zajezdil pouze ve volném tréninku a kvalifikaci.

„Brali jsme to tak trochu jako nedokončenou záležitost, která by se měla dotáhnout do konce,“ přiznává.

S monopostem S5000 si Fisichella zajezdil už před dvěma lety. Foto: S5000 Australia


Ve F1 Fisichella závodil v období 1996-2009 za týmy Minardi (1996), Jordan (1997, 2002-2003), Benetton (1998-2001), Sauber (2004), Renault (2005-2007), Force India (2008-2009) a Ferrari (2009). Celkem nastoupil do 229 závodů. Tři z nich se mu podařilo vyhrát. Nejprve triumfoval při VC Brazílie 2003 v barvách Jordanu a poté vyhrál s Renaultem VC Austrálie 2005 a VC Malajsie 2006.

Právě v barvách Renaultu zažil nejlepší období své kariéry. V roce 2006 s ním dosáhl na celkové čtvrté místo. V sezonách 2005 a 2006 pomohl francouzské stáji k Poháru konstruktérů. Jezdeckou sestavu tehdy tvořil s Fernandem Alonsem, který se v obou zmíněných sezonách stal mistrem světa.

Po odchodu z F1 se účastní zejména GT závodů s vozy Ferrari. V letech 2012 a 2014 vyhrál mimo jiné závod 24 hodin Le Mans ve třídě GTE Pro spolu s Gianmariou Brunim a Tonim Vilanderem. Na této scéně působí dodnes. Letos jsme ho mohli vidět nejen ve 24 hodinách Le Mans a vytrvalostním mistrovství světa, ale také v GT World Challenge Europe a v italském šampionátu pro vozy GT.

Zdroj: Motorsport, S5000, FORMULE.cz, úvodní foto: S5000 Australia