Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Šéf Astonu se obul do konkurentů

Šéf Astonu se obul do konkurentů

Žvaní a nic nedělají?

Španělské AS přineslo rozhovor se šéfem týmu Aston Martin, ve kterém se Mike Krack nelichotivě vyjádřil o konkurenci ve středu pole.

Zelený tým vyčnívá z řady, protože expandujeme a jsme nesmírně ambiciózní,“ řekl Krack, jenž se šéfem Astonu stal před rokem, po odchodu Otmara Szafnauera do Alpinu. „Nejsou to pouze prázdná slova, máme ve výstavbě novou továrnu, nový větrný tunel a najímáme nové lidi. Ještě potrvá, než do sebe všechno zapadne, ale máme reálný plán. Kolem nás jsou týmy, které vám řeknou věci jako: „Do sto závodů chceme začít vítězit.“ Ale co proto skutečně dělají?

To by mohlo urazit více týmů, ale zmínka o 100 dnech je zcela evidentně namířena na Alpine, tovární tým Renaultu.

"Potřebujeme být opět o krok blíže k našemu cíli, k zisku titulu, což jsme řekli, že chceme stihnout do 100 závodů,“ řekl nedávno Szafnauer, šéf Alpinu. „A to bylo loni, takže teď nám zbývá méně než 80. Cílem opět bude čtvrté místo v šampionátu, ale s menší ztrátou na třetí místo. I když budeme opět čtvrtí, může to být považováno za progres.

Tým z Enstone často, téměř průběžně, dělá změny na vrcholu manažerské struktury. Z původní sestavy, která v roce 2016 stála při obnovení továrního týmu Renaultu, už nezůstal vůbec nikdo. Zprávy o větších investicích do zázemí týmu však chybí. To mělo údajně motivovat Fernanda Alonsa, aby loni podepsal přestup z Alpinu do Astonu, i když Aston loni neměl dobrou sezonu a v Poháru konstruktérů skončil až sedmý.

Díky tomu se Fernando mohl rozhodnout tak rychle. Vůbec jsme ho nemuseli přemlouvat, už v tom měl jasno. Zná spoustu lidí, měl informace a věděl, že my nejen mluvíme o budoucích vítězstvích, my pro ně něco skutečně děláme,“ tvrdí Krack.

Alpine má ale něco, co Aston Martinu chybí. Je skutečným továrním týmem, má motor na míru. To může být teď, v době zmraženého vývoje pohonných jednotek, téměř zanedbatelná výhoda, ale od roku 2026 se vývoj opět rozjede na plné obrátky a týmy vyvíjející vůz a motor v symbióze budou opět ve výhodě.

Aston střídá jednoho vícenásobného šampiona druhým, ale jeho poslední dva vozy byly zklamáním. Foto: Aston Martin

Zdroj: Motorsport, AS, úvodní foto: Aston Martin