Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Déšť, Sargeantova nehoda a další vítězství Verstappena

Déšť, Sargeantova nehoda a další vítězství Verstappena

VC Španělska - 3. trénink

Jezdci si před kvalifikací na suchu moc nezajezdili. Krátce po začátku tréninku se totiž rozpršelo a piloti tak nazuli suché gumy pouze v úvodních deseti minutách a poté až v závěru. Trénink byl rovněž narušen nehodou Sargeanta.

Ve 12:00 hodin odstartoval v Barceloně závěrečný volný trénink. Zatímco páteční jízdy se odjely na suchu, před třetím tréninkem existovalo velké riziko, že v jeho průběhu zaprší. Taková pravděpodobnost byla osmdesátiprocentní. Pirelli se proto rozhodlo poskytnout týmům extra sadu přechodných pneumatik.

Vzhledem k hrozícímu dešti se hned v úvodu vydala na dráha většina jezdců, aby stihli alespoň něco odzkoušet na suché dráze.

Netrvalo ani deset minut a v Barceloně začínalo pršet. Krátce poté Sargeant ztratil v poslední zatáčce kontrolu nad svým vozem, vycestoval z trati a skončil ve zdi. Byly vyvěšeny červené vlajky, déšť sílil a ve vzduchu visela otázka, zdali během třetého tréninku ještě někdo vyjede na dráhu.

Před přerušením stihli zajet čas všichni piloti. Vedl Verstappen před Pérezem a Hamiltonem. Následovali Sainz, Alonso, Russell, Leclerc, Bottas, Cunoda, Norris, Čou, De Vries, Stroll, Hülkenberg, Piastri, Ocon, Magnussen, Gasly, Albon a Sargeant.

Po zhruba 17 minutách byl trénink restartován. Na první pohled ale nebylo něco takového vůbec poznat. Vzhledem k podmínkám se totiž na trať nikdo nehrnul.

Trénink se postupně přehoupl do své druhé poloviny. Zhruba 27 minut před koncem ukončil ticho Norris. Pilot McLarenu nazul přechodné pneumatiky a vydal se prozkoumat podmínky na dráze. Déšť ale sílil a Norris se svým autem zápasil. V desáté zatáčce byl široký a po jednom kole zajel zpět do boxů.

Lando Norris vyzkoušel jako první přechodné gumy. Foto: McLaren



Dvacet minut před koncem se rozhodly vyzkoušet si nové pneumatiky i piloti Ferrari. Sainzovo měřené kolo ale bylo o 12,5 sekundy pomalejší než Verstappenovo. Leclercovi dělala stejně jako Norrisovi potíže desátá zatáčka, v níž vyjel ven.

Krátce po pilotech Ferrari se na trať vydala i řada dalších jezdců. Všichni nazuli přechodné pneumatiky. Russell dal svému týmu informaci, že trať je sice mokrá, ale na pneumatiky do extrémních podmínek to stále není.

Mokrá dráha dělala jezdcům nadále potíže. Stroll se v páté zatáčce projel štěrkem a tým ho povolal zpět do boxů.

Podmínky se ale brzy začaly měnit. Přestalo pršet, trať osychala a jezdci se začali vracet na suché gumy. Gasly, který byl stále na přechodných gumách, vyjel mimo trať v sedmé zatáčce.

Jezdci na suchých gumách sice zajížděli rychlejší časy než na přechodných gumách, svým časům z úvodu tréninku se ale zatím neblížili. Bottas ve vysílačce uvedl, že první a druhý sektor jsou v pořádku, ale závěrečný třetí ještě není pro suché gumy příliš vhodný.

Pořadí už se ve zbytku tréninku neměnilo. Vítězem se tak stal opět Verstappen před Pérezem a Hamiltonem.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:13,664   13
2. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:13,914 + 0.250 13
3. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:14,072 + 0.408 9
4. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:14,240 + 0.576 19
5. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:14,264 + 0.600 13
6. George Russell Mercedes Mercedes 1:14,278 + 0.614 15
7. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:14,353 + 0.689 17
8. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:14,360 + 0.696 14
9. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:14,659 + 0.995 15
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:14,681 + 1.017 19
11. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:14,681 + 1.017 14
12. Nyck de Vries AlphaTauri Red Bull 1:14,693 + 1.029 17
13. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:14,756 + 1.092 14
14. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:14,988 + 1.324 11
15. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:15,105 + 1.441 16
16. Esteban Ocon Alpine Renault 1:15,266 + 1.602 14
17. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:15,534 + 1.870 11
18. Pierre Gasly Alpine Renault 1:15,841 + 2.177 13
19. Alexander Albon Williams Mercedes 1:15,851 + 2.187 13
20. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:16,529 + 2.865 5


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull Racing