Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hülkenberg do Sauberu!

Hülkenberg do Sauberu!

Čeká ho budoucnost s Audi.

Stalo se to hodně rychle a nečekaně, Nico Hülkenberg bude v nejbližších letech jezdcem Audi. Příští rok se tým německé automobilky ještě bude jmenovat Sauber, ale jakmile v roce 2026 nový vůz dostane motor ozdoben emblémem se čtyřmi kruhy, zajisté se již bude mluvit o týmu Audi.

Německý závodník ve F1 debutoval v roce 2010 s týmem Williams a za Sauber už závodil v roce 2013, ačkoli nejvíce sezon absolvoval s týmem ze Silverstone, tehdy nesoucím jméno Force India, dnes Aston Martin. A tři roky byl i jezdcem továrního Renaultu. Audi si ho tak vybralo jako 36letého jezdce se spoustou zkušeností, které bude tým na začátku nové generace vozů a se zcela novým motorem jistě potřebovat. Hülkenbergovi se tak povedl impozantní návrat, když po ztrátě místa u Renaultu odjel v letech 2020 až 2022 pouze pět závodů, z pozice náhradníka u týmu ze Silverstone. Loni se vrátil jako závodník skromného týmu Haas a dnes se už může těšit na návrat mezi jezdce továrních týmů, byť těžko předpokládat, že Audi v roce 2026 skočí rovnýma nohama do boje o titul. Zajímavostí je, že Hülkenberg při své jediné účasti zvítězil v Le Mans, avšak ve F1 jsme ho po 208 startech ještě ani jednou neviděli na stupních vítězů.

Na začátku víkendu přišlo jako první oznámení ze strany Haasu, že se na konci letošní sezony s Hülkenbergem rozloučí. Zahraniční média měla prakticky okamžitě informaci, že míří do Sauberu. Netrvalo dlouho a bylo i oficiálně oznámeno, že podepsal „víceletý kontrakt“, jak je bohužel v módě oznamovat. Nevíme, na kolik let podepsal a jelikož v kontraktu mohou být opce a zadní dvířka v podobě výkonnostních doložek, tak vlastně nevíme vůbec nic s jistotou. Jen nám bylo oznámeno, že tým se sídlem ve Švýcarsku a Nico Hülkenberg plánují být spolu více než rok.

Je to úžasné, že se můžu těšit na závodění za Audi. Když německý výrobce vstupuje do F1 s takovým odhodláním, je to unikátní příležitost,“ zmínil ve svém oznámení Hülkenberg. „Bude mi ctí reprezentovat tovární tým tak skvělé značky a závodit s pohonnou jednotkou vyrobenou v Německu.

lkenberg bude při vývoji vozu pro rok 2026. Foto: Audi

Oznámení rozhodně nemohlo potěšit současnou jezdeckou dvojici Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou. Minimálně jeden z nich se přerodu Sauberu na Audi nedočká. Jelikož Hülkenberg patří mezi již starší a zkušenější jezdce a bude se mu důvěřovat při vývoji vozu, například i prostřednictvím jezdeckého simulátoru, nejspíše zamrzl úsměv na tváři hlavně 34letému Bottasovi. Nicméně Audi je údajně v kontaktu i s Carlosem Sainzem, takže není nepravděpodobné, že tým opustí oba jeho současní závodníci. Sainz by však měl být i v kontaktu s Mercedesem, který má lepší šanci dát před sezonou 2026 dohromady vítězný balík. Mercedes však ještě asi čeká, jak dopadne rozkol u Red Bullu a zda za sebou Max Verstappen náhodou nebouchne dveřmi.

U Haasu asi můžeme očekávat mladičkého juniora Ferrari, Olivera Bearmana, jenž letos zanechal velmi dobrý dojem, když v Saúdské Arábii zaskočil za operovaného Sainze, avšak ve F2 se mu teď jaksi nedaří.

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Haas