Rozhovor s Ralfem Schumacherem
O Maďarsku, kvalifikaci, cílech ve zbytku sezóny...
Ralf Schumacher si dojel v Maďarsku pro své první umístění na stupních vítězů v barvách Toyoty, což pilot německé národnosti vnímá hlavně jako důkaz toho, že spekulace o tom, jak je TF105 rychlá v kvalifikacích, ale už ne tolik v závodech, nejsou pravdivé.
"A když se podíváte na mé časy o týden dříve na Hockenheimringu, byli jsme tam také silní," řekl mladší bratr Michaela Schumachera. "V Maďarsku jsme se obávali zejména o pneumatiky, protože se očekávalo opravdu horké počasí, ale kromě toho jsme se jiných věcí neobávali.
Na straně druhé musím říci, že jsme neočekávali, že budeme oproti renaultům tolik rychlí. Hodně záleží na tom, jak se pneumatiky dokážou využít a jak sednou konkrétnímu okruhu. Na Hockenheimu to bylo dobré a na Hungaroringu ještě lepší."
Ralf Schumacher si myslí, že i Ferrari samotné bylo překvapeno svou rychlostí během kvalifikace.
"Možná se jim povedlo dát vše dohromady, občas se to stává," spekuluje pilot Toyoty, podle kterého loňské úpravy zejména v první zatáčce přinesly vylepšení možností pro předjíždění.
"Je potřeba být velmi blízko autu před sebou v první zatáčce, a když to uděláte, pak předek auta ztrácí přilnavost a auto je nedotáčivé. S letošními úpravami pravidel v aerodynamice na předním křídle je to ještě horší. To by nebyl problém, kdyby zatáčka byla pomalá, ale ta na Hungaroringu není zrovna pomalá. A když Michael neudělal chybu, nebylo možné jej předjet. A on žádnou neudělal."
Ralf Schumacher otestuje monopost s osmiválcovým motorem, která pravidla zavádí pro příští rok, až po sezóně. V jejím závěru Schumacher očekává, že s dalšími vylepšeními by bylo možné získat další stupně vítězů.
Při kvalifikaci v Maďarsku jej rozptýlil David Coulthard, který po svém měřeném kole mířil k boxům příliš pomalu, a dokonce za to dostal napomenutí a Ralfu Schumacherovi se omluvil.
"Současný formát není špatný," řekl Ralf Schumacher. "Je to na jezdci samotném, nepletou se mu tam ostatní, byť to nebyl zrovna můj případ! Na straně druhé čtyři pokusy s minimem paliva byly také dobré. Ale nejsem si jist o povinnosti zajet jeden pokus každých patnáct minut.
Při tom starém systému si lidé stěžovali, že se něco děje jen posledních dvacet minut a že je pak hodně aut najednou, ale spíš než si stěžovat je lepší přijít s řešením a to já nemám. Podle mě se asi nepodaří uspokojit všechny."
Ralf Schumacher plánuje strávit třítýdenní přestávku doma.
"Bude to příjemná změna chvíli necestovat!"