Janiš a Charouz o závodech na Brands Hatch
Charouze "vyděsil" jejich souboj.
Třetí podnik F3000 International Masters přinesl týmu Charouz Racing hodně radosti, Jarek Janiš v sobotu vyhrál a v neděli byl třetí, Jan Charouz byl v Brands Hatch třetí a druhý.
Do průběhu víkendu zasáhlo tradiční britské počasí a jezdci si v průběhu tří dnů vyzkoušeli jízdu na suchu, vlhku i vodě. Český tým sice dostal pro oba vozy 30 kg váhové penalizace za novější specifikaci a Janiš měl navíc dalších 10 kg za výsledky v předchozích závodech, přesto od prvních jízd tvrdil muziku. Ve volném tréninku, který se odjel na suché trati, byl Janiš nejrychlejší, Charouz skončil šestý. Kvalifikace přišla na řadu v sobotu dopoledne a slicky zůstaly kvůli dešti v garážích, jedinou volnou byly mokré pneumatiky. Janiš ukázal na mokré trati své kvality, když se jako jediný dostal po hranici jedné minuty a třiceti sekund, druhému Jeanu de Pourtalesovi nadělil sekundu, Charouz byl těsně třetí.
Sobotní závod odstartoval na převážně suché trati, jen místy byly mokré fleky, které dokázaly znepříjemňovat jezdcům život. Janiš se hned po startu dostal do čela a vedoucí pozici ani na okamžik nepustil, ačkoliv v průběhu závodu musel třikrát na trať zpomalovací vůz. Charouz na chvíli přišel po startu o třetí místo, ale rychle si ho vydobyl zpět a potřetí v letošní sezoně vystoupil na stupně vítězů.
V neděli čekal na oba české jezdce těžký úkol, prvních osm jezdců ze soboty totiž stálo na startu v opačném pořadí, Charouz tak startoval ze šestého a Janiš až z osmého místa. Okruh Brands Hatch navíc nenabízí mnoho příležitostí pro předjíždění. Oba Češi ale dokázali postupovat vpřed a brzo jezdili na třetím a čtvrtém místě. Janiš zhruba v polovině závodu zkusil předjet mladšího týmového kolegu, ale pozice se nezměnily. Následně se nejprve Charouz a poté i Janiš dokázali vypořádat s Givanni Tedeshim a rychle stahovali původně velký náskok Lucy Persianiho. V posledním kole už byli těsně za ním, na útok už ale nezbyl čas. Charouz se díky druhému místu probojoval na druhou příčku průběžného pořadí, kterému suverénně vládne Janiš. Ten ani jednou nechyběl na stupních vítězů a vyhrál čtyři ze šesti závodů.
Jarek Janiš: „Vzhledem k váhové penalizaci a obtížnosti předjíždění v Brands Hatch jsem s prvním a třetím místem spokojený. Trénink se jel na vodě, kvalifikace na mokru, ale bylo to pro všechny stejné. Sobotní závod jsem měl víceméně pod kontrolou od startu až do cíle. Pozor jsem si musel dávat hlavně na dalších rovinkách, kde mě soupeři díky menší váze dotahovali. V neděli jsem doufal v déšť, protože bych měl větší šanci dostat se dopředu. I na suchu to ale nakonec nebylo špatné. Snažil jsem se jet trpělivě, v jednu chvíli jsem jel dost dlouho za Honzou a pak jsem ho zkusil předjet. Zavřel mi ale dveře a oba jsme trochu ztratili, ale nakonec jsme se dostali na stupně vítězů oba. Váhová penalizace byla znát hlavně na rovinkách a v rychlých zatáčkách, tam to bylo hodně obtížné.“
Jan Charouz: „Jsem rád, že jsem si po Magny Cours spravil chuť a díky dvěma stupňům vítězů se dostal na druhé místo šampionátu. Průběh víkendu byl trochu divoký, sucho, mokro, vlhko, sucho, při každém tréninku nebo závodu byly jiné podmínky. V sobotu jsem hodně dobře odstartoval, ale neměl jsem kam jet, musel jsem trochu ubrat a přišel o jedno místo. Naštěstí jsem ho hned v prvním kole získal zpět a při mnoha zpomalovacích vozech bylo pak těžké něco vymyslet. V neděli jsem se snažil dostat co nejvýše, vůz fungoval velmi dobře. Soupeři jsem dlouho naznačoval předjetí vnějškem, chtěl jsem ho trochu zmást a nakonec se mi ho podařilo předjet vnitřkem.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Z výsledkového pohledu můžeme být spokojeni, Jarek i Honza byli v obou závodech na stupních vítězů. Oba kluci byli rychlí, což dokazují i jejich časy na kolo. V neděli mě akorát trochu vyděsil jejich souboj, při Jarkově pokusu o předjetí to bylo opravdu hodně těsné. Doufáme, že do dalšího se dohodneme na nižší váhové penalizaci, protože Lola z bezpečnostních důvodů odmítá umístění tak těžkého závaží do vozu.“