Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ecclestone: Imola se v budoucnu může vrátit

Ecclestone: Imola se v budoucnu může vrátit

Pro rok 2007 je ale závod definitivně ztracen.

Imola má podle všeho stále šanci na to, že bude v budoucnu pořádat závod formule 1. V prvním předběžném kalendáři její jméno nebylo, představitelé italského okruhu však tvrdili, že v případě dokončení úprav tratě v plánovaném termínu se do kalendáře vrátí. Šance na návrat zvětšovalo i to, že týmy jednohlasně schválily případných 18 závodů v příštím roce. Italská vláda úpravy tratě povolila. V říjnu naděje Imoly zhatil Bernie Ecclestone, který organizátorům napsal, že je závod pro rok 2007 ztracen.

Ecclestone však dodává, že stále je šance na to, aby se domácí trať týmu Ferrari mohla v budoucnu vrátit.

"Zásadně nepoužívám slovo nikdy, takže do budoucna nic nevylučuji. Pro rok 2007 je situace jasná, jak to bude dále teprve uvidíme, záleží na tom kdy a jestli vůbec budou práce dokončeny.

O formuli 1 je stále větší zájem, zajímají se o ni nové rychle se rozvíjející země. Díky nově podepsané Concordské dohodě budou týmy od příštího roku dostávat výrazně vyšší finanční odměny.

Pořádat Grand Prix chce spousta zemí. Zajistit finanční stránku věci by mělo být pro pořadatele samozřejmostí. Imola jako by měla vždy jistou výhodu vůči ostatním, je jasné, že nemohla vydržet navěky," prozradil Ecclestone magazínu Autosprint.

Podle Ecclestona nebyly finanční podmínky Imoly dost dobré na to, aby si udržela místo v kalendáři:

"Imola se vždy těšila určitému privilegiu. V posledních letech platila o polovinu méně než jiní organizátoři a stěžovala si, že na pořádání závodu není dost peněz.

Tento závod v podstatě fungoval jako pocta Enzo Ferrarimu. Ferrari se nemohl ke konci života příliš pohybovat a Imola se stala místem, kde ještě mohl naživo vidět své vozy závodit.

V dobách, kdy se kolem okruhu pohyboval kromě mě Enzo Ferrari a tehdejší ředitel organizace Sagis pořádající závody v Imole Luciano Conti, vše šlo naprosto bez problémů, všichni byli spokojení. Poté se ale situace změnila. Mnoho slibů zůstalo nesplněných a nepodložených konkrétními fakty.

V posledních několika letech mi připadalo, jako bych byl jediný, kdo chce, aby se v Imole závodilo. Budovy se tu rozpadaly, vedly se hádky kolem finanční situace, okruh navíc musel být upraven.

Mnoho lidí, včetně šéfů týmů a novinářů, se mě ptalo, proč se tam pořád ještě závodilo. Imole jsem se snažil pomáhat dokud to šlo, teď už se však nedalo nic dělat."

Podle Ecclestona by modifikace okruhu neměly na jeho setrvání v kalendáři žádný vliv.

"Nevěřím, že se všechny práce do března stihnou dodělat. Abyste vylepšili okruh, nemůžete o tom pouze mluvit, musíte začít jednat. Jen se podívejte, jaké úžasné okruhy byly v posledních letech v nových zemích vybudovány.

I Monza, přes všechny problémy dané její polohou, se dokázala vylepšit. Objevovaly se stížnosti na hluk, problémy ohledně tabákové reklamy, ale přesto se vše povedlo dát do pořádku.

V Imole ovšem zůstalo pouze u problémů. Je to škoda, myslím, že tento okruh by mohl vydělat slušné peníze, celý systém pořádání Grand Prix San Marina by se ale musel změnit. Možná, že bude organizátory víc bavit pořádat amatérské závody. Kdoví, třeba je tohle jejich cíl," dodal Bernie Ecclestone.