Williams se vydal cestou postupných vylepšení
Ralf Schumacher: "Zázraky od nás v Imole nečekejte."
Většina nadšenců si vybavuje Imolu (Autodromo Enzo E Dino Ferrari) jako okruh, který hostí formuli 1 od roku 1980. Motoristická historie Imoly však sahá až do roku 1947. Vozy F1 se po zdejší trati poprvé proháněly v sezóně 1963, tehdy však šlo ještě o závod, který se jel mimo šampionát. Dvě ingredience, bez kterých byl formule 1 nebyla výkladní skříní motoristického sportu, však tehdy chyběly: Ferrari a dramatičnost.
Formule 1 poté zavítala do Imoly až po dlouhých šestnácti letech. Opět se jednalo o závod mimo šampionát. Cílem bylo otestovat infrastrukturu a způsob organizace případného závodu. Mělo se za to, že by se Imola mohla v hostování Grand Prix Itálie střídat s Monzou. V sezóně 1980 se jela GP Itálie v Imole. O rok později a vlastně až dodnes se v Imole jezdí GP San Marina.
Temným místem historie Imoly se stal rok 1994, kdy došlo k velmi smutné události. Během závodního víkendu zahynuli hned dva piloti - Roland Ratzenberger a Ayrton Senna.
Ralf Schumacher má na Imolu smíšené vzpomínky. Němec tady získal své vůbec první vítězství ve formuli 1. Stalo se tak v ročníku 2001. Jednalo se současně o první vítězství spojenectví BMW a Williamsu. O dva roky později jsme mohli být svědky velkých emocí, když oba bratři Schumacherové truchlili nad ztrátou své matky Elizabeth, která zemřela v neděli ráno.
Ralf Schumacher se minulý rok kvalifikoval jako druhý, aby do cíle dojel na čtvrtém místě. Letos Němec očekává, že mu vylepšené FW26 umožní bojovat o přední pozice.
"Před třemi lety jsem v Imole získal své vůbec první vítězství ve formuli 1 a rád se sem vracím.
Musíme se však koncentrovat na letošní sezónu. V tuto chvíli je pro nás mnohem důležitější zaměřit se na celkové zlepšení auta s cílem postupně snižovat ztrátu na Ferrari.
Zázraky byste od nás v Imole neměli očekávat. Okruh však našim vozům vždy vyhovoval. Během nedávných testů v Barceloně a na okruhu Paul Ricard jsme doznali zlepšení, takže věřím, že budeme schopni snížit ztrátu na čelo."