Williams vzhlíží k nové sezoně skromně
Největším favoritem bude prý McLaren.
Williams nasadí během pátečních tréninkových jízd japonského pilota Kazukiho Nakajimu, pokud mu to záležitosti v GP2 umožní. Nakajima je synem bývalého pilota formule 1 Satora - poprvé by měl na okruh velkých cen vyjet již v Austrálii.
Dá se očekávat, že Nakajima pojede při sedmi velkých cenách, které nedobrovází formule GP2. Auto mu ale budou muset půjčit buď Alex Wurz a nebo Nico Rosberg.
Technický šéf Williamsu Sam Michael se při představení nového FW29 nad Nakajimou doslova rozplýval. Podle něj si na vůz formule 1 rychle zvykl a navíc má skvělou fyzičku.
Williams si loni prodělal svou nejhorší sezonu ve formuli 1, Williams FW29 to má letos napravit. Získal pouze 11 bodů a ani jednou se nepostavil na stupně vítězů. K lepšímu by mohla pomoci i nová armáda sponzorů v čele s AT&T či Lenovo.
Nové motory Toyota nahradí agregáty Cosworth. Významné jsou změny v oblasti aerodynamiky prakticky po celé délce auta.
Po předchozí dohodě nastupuje na jedno ze závodních míst Alex Wurz, který bude týmovým kolegou Nica Rosberga. Ten zazářil v úvodním závodě v Bahrajnu, ale to byl asi jedný světlý okamžik Williamsu.
Alex Wurz debutoval s Benettonem v roce 1997, od té doby má zkušenosti jako testovací a záložní pilot. Naposledy startoval v roce 2005, kdy nahradil zraněného Juana Pabla Montoyu.
"Najezdil jsem tisíce a tisíce kilometrů, ale závodění je přeci jen trochu něco jiného, nemohu se dočkat," řekl Rakušan.
Záložním pilotem týmu je Ind Narain Karthikeyan, který podle možností závodí v A1 GP. Indický závodník také zvažuje start ve 24 hodin Le Mans.
Williams si je vědom svých výsledků v loňském roce a i když do budoucna hledí s optimismem, nechce se o šancích stáje příliš vyjadřovat.
"Necháme to na autě," řekl Frank Williams. "Cíle jsou jasné, zdroje na dosažení těchto cílů jsou."
Pomoci by k tomu měl Rod Nelson, někdejší Alonsův závodní inženýr, který přechází z Renaultu k Williamsu. Nelson bude pracovat po boku Sama Michaela. Ten vnímá lˇoňskou sezonu jako výzvu k probuzení.
"Kdybychom byli spolehlivější, mohli jsme skončit tak pátí," řekl Australan. "Byl to tak špatný rok, že jsme si řekli, že musíme začít od začátku."
Rod Nelson, který ve Williamsu bude zastávat úlohu provozního šéfa, pomůže Michaelovi více se soustředit na práce v továrně.
"Při závodech v Číně a Japonsku jsem byl 12 dní z továrny pryč, to technický ředitel prostě nemůže," řekl Michael.
Patrick Head očekává silnou konkurenci v McLarenu, který se může spoleehnout na služby Fernanda Alonsa.
"McLaren je dobrý tým, jsem si jist, že se hodně poučili ze své nespolehlivosti, protože ta je stála v roce 2005 titul, ani loninebyla tak dobrá jako ta Ferrari či Renaultu," řekl Head.
Právě změny jsou důvodem toho, proč si Head není jist vyhlídkami Renaultu a Ferrari.
"Ferrari má silné technické zázemí, jejich auto bude rychlé, ale zda vyhraje titul, to nevím. Renault byl v posledních dvou letech hodně silný. Otazník ale visí nad současným jezdeckým složením."
Otazníky podle Heada visí i nad Hondou a Toyotou.
"Toyota byla ve Valencii hodně rychlá," řekl Head. "Bude to zajímavá sezona, hodně změn."
Jednou z nich bude podle Sama Michaela nové pravidlo ohledně pneumatik, kdy jezdec musí nasadit obě směsi během závodu. To podle něj trochu promíchá pořadím.