Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vstup Aston Martinu do formule 1 se zdá být stále reálnější

Vstup Aston Martinu do formule 1 se zdá být stále reálnější

Davidu Richardsovi se zřejmě povedlo ho od Fordu odkoupit.

Očekává se, že už zítra bude oznámeno, že Ford prodal prestižní značku Aston Martin. Novým majitelem bude konsorcium vedené Davidem Richardsem. To mělo sice oficiálně jednat nezávisle na Richardsově firmě Prodrive, dá se ale očekávat, že jméno Aston Martin ve formuli 1 ponese buď celý tým Prodrive, nebo alespoň motory jeho vozů.

Spojení Prodrivu s Astonem Martinem pro společný projekt ve formuli 1 by byl nepochybně výhodný pro obě strany. Samotný Aston Martin by jen těžko mohl financovat celou stáj. S tím by měl pomoci Richardsův spojenec, společnost Naeem Capital.

Šéf Aston Martinu Ulrich Bez bude nepochybně start britské značky ve formuli 1 podporovat. Bez má mimo jiné zkušenosti z práce u Porsche, kde pomáhal vyvinout vozy jako 911 Turbo, 911 Carrera 2.7, 968 a 993. Byl také u zrodu úspěšného šestiválce TAG-Porsche, se kterým tým McLaren v letech 1983-1987 získal 26 vítězství. Jeho dalšími zaměstnavateli bylo BMW a Daewoo. U Aston Martinu působí od roku 2000.

Vstupem Aston Martinu do královny motorsportu by ovšem trhliny dostal plán Davida Richardse na nákup motorů a šasi motorů od jiného týmu. Jen těžko by některá automobilka dodávala techniku svému konkurentovi.

Otázku motorů by mohly vyřešit agregáty Cosworth. Jeho osmiválce leží po stažení z formule 1 od konce minulého roku na skladech nevyužité. Poupravit by je bylo třeba zřejmě jen v otázce spolehlivosti - ostatně, po zmrazení vývoje motorů by ani žádné další úpravy nepřicházely v úvahu.

Složitější by to bylo s šasi. Pokud by se nenašel tým ochotný dodávat celé vozy, musel by si Prodrive (Aston Martin) vyrobit vlastní.

Hlavní roli budou mít v budoucnosti plánů Prodrivu peníze. Očekává se, že konečná cena Aston Martinu se vyšplhala až na 985 milionů amerických dolarů.