Tým Newman/Haas/Lanigan získal v Houstonu double
Champ Cars GP of Houston - výsledky závodu [Aktualizováno]
Naprostým úspěchem skončil závod v Houstonu pro tým Newman/Haas/Lanigan. Sebastien Bourdais zvítězil a nováček Graham Rahal získal druhé místo. Třetí místo na stupních vítězů získal Robert Doornbos. Řada favoritů byla stižena problémy různého druhu, a tak Power, Wilson i dlouhou dobu skvěle jedoucí Neel Jani skončili v poli poražených.
Champ Cars GP of Houston
93 kol - 156,519 mil
25°C - jasno
4 žluté fáze - celkem 17 kol
nejrychlejší kolo: Sebastien Bourdais - 58,018 sekundy v 93. kole
První pokud o start závodu se příliš nepovedl, a tak startér poslal pole vozů vedené po sobotní penalizaci Sebastiena Bourdaise na první pozici Willem Powerem ještě jednou dokola. Při opakovaném startu Bourdais Powera přespurtoval, ale v první šikaně si musel zkrátit trať a přestože cílem prvního kola závodu projížděl na první pozici, musel jí na pokyn z boxů v dalším kole přenechat druhému v pořadí. Tím však už byl v ten okamžik Justin Wilson, který předjel Powera v druhém kole závodu. Čelo pole tedy bylo po několik následujících kol tvořeno trojicí Wilson, Bourdais a Power. A zatímco na čele Bourdais začal brzy silně, ale trpělivě tlačit na vedoucího Wilsona, v hloubi pole zahájil Robert Doornbos svou cestu vzhůru, která jak uvidíme, vedla až na stupně vítězů.
Will Power a Sebastien Bourdais spolu bojují na startu závodu
Team Australia si včera vybral špatný den, který zahájil Simon Pagenaud, když musel již v šestém kole zabočit do boxů s defektem pneumatiky. Ve 14. kole se Bourdais konečně přehnal před Wilsona, o dvě kola později postoupil vřed i jeho stájový kolega Rahal, když předjel Neela Janiho. Ve 28. kole se na trati potkal veterán Moreno s Hallidayem a následovala žlutá fáze, při které zajelo celé pole vozů do boxů. Na zastávkách vydělali nejvíce Oriol Servia a Graham Rahal, které skvělá práce mechaniků posunula na druhé, respektive třetí místo.
Po restartu ve 33. kole se Servia jako jediný dokázal držet Bourdaise, zatímco další pronásledovatelé vedeni Rahalem a Wilsonem již začínali ztrácet. Pořadí na čele zůstalo dlouho nezměněno, a to ani když přišla další žlutá fáze, ve které měl opět prsty Roberto Moreno, který zůstal po smyku v osmé zatáčce stát se stichlým motorem na trati. Někteří z pilotů v druhé polovině startovního pole se v ten okamžik pokusili využít situace pro alternativní palivovou strategii a zabočili do boxů pro palivo.
Bourdais před Serviou a Rahalem. Tři nejrychlejší piloti střední fáze závodu.
Restart v 51. kole přinesl začátek problémů dvojici Wilson a Power, kteří museli hned v následujícím kole po vzájemné potyčce zajet do boxů. Vedoucí trio zůstalo na trati až do 66. kola, kdy většina týmů zahájila zastávky v boxech pod zelenou vlajkou. Tým Forsythe se tentokráte dopustil chyby, když se v boxech objevili oba jezdci týmu příliš brzy po sobě a Dominguez zablokoval Serviu ve stání. Ztráta několika sekund v této kritické fázi závodu stála Španěla další zasloužené místo na stupních vítězů.
Následující okamžiky závodu přinesly jeden velký zmatek na trati, protože téměř současně došlo k několika kolizím. Will Power se srazil v zatáčce č.6 s Dominguezem a trojice Legge,Clarke a Jani kolidovala v zatáčce druhé. Tato situace nahrála Tristanu Gommendymu, jehož palivová strategie ho nyní usadila na čele pole, kde zůstal po řadu kol i po restartu závodu. Další jezdci se za ním seřadili v pořadí Bourdais, Rahal a Doornbos, kterého rychlá, ale opatrná jízda posunula mezitím až na čtvrtou pozici. Bourdais, dobře informovaný svým týmem o Gommendyho palivové situaci nikam nespěchal. Gommendy se rozhodl riskovat, ale tentokráte se risk nevyplatil, protože nakonec zůstal stát v 86. kole ve vjezdu do boxů bez paliva.
Bourdais okamžitě vyrazil vpřed, ale vzhledem k tomu, že mu záda hlídal týmový kolega Rahal, bylo o výsledku závodu v podstatě rozhodnuto. Will Power se ještě pokusil zabodovat alespoň nejrychlejším kolem závodu, které zajel v 86. kole , ale Bourdais ho zbavil i této výsady, když jeho čas překonal v kole úplně posledním . Cílem projely oba vozy týmu NHL Racing na prvních dvou místech. Třetí místo získal opět Robert Doornbos, zatímco Servia skončil čtvrtý, následován Simonem Pagenaudem.
Bourdais slaví své jubilejní 25. vítězství v Champ Cars
Sérii Champ Cars nyní čeká dlouhá přestávka, neboť další závod na přírodním okruhu v Portlandu je na pořadu až za dlouhých 48 dní.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Bourdais | Newman/Haas/Lanigan Racing |
1:45:32.136 |
2. |
G.Rahal | Newman/Haas/Lanigan Racing |
4.818 |
3. |
R.Doornbos | Minardi Team USA |
7.060 |
4. |
O.Servia | Forsythe Racing |
8.749 |
5. |
S.Pagenaud | Team Australia |
9.453 |
6. |
M.Dominguez | Forsythe Racing |
19.078 |
7. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
19.780 |
8. |
R.Dalziel | Pacific Coast Motorsports |
20.329 |
9. |
A.Tagliani | RSports Racing |
25.062 |
10. |
J.Wilson | RSports Racing |
28.539 |
11. |
W.Power | Team Australia |
1 kolo |
12. |
R.Moreno | Pacific Coast Motorsports |
3 kola |
13. |
T.Gommendy | PKV Racing |
porucha |
14. |
M.Halliday | Conquest Racing |
16 kol |
15. |
N.Jani | PKV Racing |
havárie |
16. |
K.Legge | Dale Coyne Racing |
havárie |
17. |
D.Clarke | Minardi Team USA |
havárie |
Všechny časy neoficiální