Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tým Newman/Haas/Lanigan získal v Houstonu double

Tým Newman/Haas/Lanigan získal v Houstonu double

Champ Cars GP of Houston - výsledky závodu [Aktualizováno]

Naprostým úspěchem skončil závod v Houstonu pro tým Newman/Haas/Lanigan. Sebastien Bourdais zvítězil a nováček Graham Rahal získal druhé místo. Třetí místo na stupních vítězů získal Robert Doornbos. Řada favoritů byla stižena problémy různého druhu, a tak Power, Wilson i dlouhou dobu skvěle jedoucí Neel Jani skončili v poli poražených.

Champ Cars GP of Houston
93 kol - 156,519 mil
25°C - jasno
4 žluté fáze - celkem 17 kol
nejrychlejší kolo: Sebastien Bourdais - 58,018 sekundy v 93. kole

První pokud o start závodu se příliš nepovedl, a tak startér poslal pole vozů vedené po sobotní penalizaci Sebastiena Bourdaise na první pozici Willem Powerem ještě jednou dokola. Při opakovaném startu Bourdais Powera přespurtoval, ale v první šikaně si musel zkrátit trať a přestože cílem prvního kola závodu projížděl na první pozici, musel jí na pokyn z boxů v dalším kole přenechat druhému v pořadí. Tím však už byl v ten okamžik Justin Wilson, který předjel Powera v druhém kole závodu. Čelo pole tedy bylo po několik následujících kol tvořeno trojicí Wilson, Bourdais a Power. A zatímco na čele Bourdais začal brzy silně, ale trpělivě tlačit na vedoucího Wilsona, v hloubi pole zahájil Robert Doornbos svou cestu vzhůru, která jak uvidíme, vedla až na stupně vítězů.

Will Power a Sebastien Bourdais spolu bojují na startu závodu

Team Australia si včera vybral špatný den, který zahájil Simon Pagenaud, když musel již v šestém kole zabočit do boxů s defektem pneumatiky. Ve 14. kole se Bourdais konečně přehnal před Wilsona, o dvě kola později postoupil vřed i jeho stájový kolega Rahal, když předjel Neela Janiho. Ve 28. kole se na trati potkal veterán Moreno s Hallidayem a následovala žlutá fáze, při které zajelo celé pole vozů do boxů. Na zastávkách vydělali nejvíce Oriol Servia a Graham Rahal, které skvělá práce mechaniků posunula na druhé, respektive třetí místo.

Po restartu ve 33. kole se Servia jako jediný dokázal držet Bourdaise, zatímco další pronásledovatelé vedeni Rahalem a Wilsonem již začínali ztrácet. Pořadí na čele zůstalo dlouho nezměněno, a to ani když přišla další žlutá fáze, ve které měl opět prsty Roberto Moreno, který zůstal po smyku v osmé zatáčce stát se stichlým motorem na trati. Někteří z pilotů v druhé polovině startovního pole se v ten okamžik pokusili využít situace pro alternativní palivovou strategii a zabočili do boxů pro palivo.

Bourdais před Serviou a Rahalem. Tři nejrychlejší piloti střední fáze závodu.

Restart v 51. kole přinesl začátek problémů dvojici Wilson a Power, kteří museli hned v následujícím kole po vzájemné potyčce zajet do boxů. Vedoucí trio zůstalo na trati až do 66. kola, kdy většina týmů zahájila zastávky v boxech pod zelenou vlajkou. Tým Forsythe se tentokráte dopustil chyby, když se v boxech objevili oba jezdci týmu příliš brzy po sobě a Dominguez zablokoval Serviu ve stání. Ztráta několika sekund v této kritické fázi závodu stála Španěla další zasloužené místo na stupních vítězů.

Následující okamžiky závodu přinesly jeden velký zmatek na trati, protože téměř současně došlo k několika kolizím. Will Power se srazil v zatáčce č.6 s Dominguezem a trojice Legge,Clarke a Jani kolidovala v zatáčce druhé. Tato situace nahrála Tristanu Gommendymu, jehož  palivová strategie ho nyní usadila na čele pole, kde zůstal po řadu kol i po restartu závodu. Další jezdci se za ním seřadili v pořadí Bourdais, Rahal a Doornbos, kterého rychlá, ale opatrná jízda posunula mezitím až na čtvrtou pozici. Bourdais, dobře informovaný svým týmem o Gommendyho palivové situaci nikam nespěchal. Gommendy se rozhodl riskovat, ale tentokráte se risk nevyplatil, protože nakonec zůstal stát v 86. kole ve vjezdu do boxů bez paliva.

Bourdais okamžitě vyrazil vpřed, ale vzhledem k tomu, že mu záda hlídal týmový kolega Rahal, bylo o výsledku závodu v podstatě rozhodnuto. Will Power se ještě pokusil zabodovat alespoň nejrychlejším kolem závodu, které zajel v 86. kole , ale Bourdais ho zbavil i této výsady, když jeho čas překonal v kole úplně posledním . Cílem  projely oba vozy týmu NHL Racing na prvních dvou místech. Třetí místo získal opět Robert Doornbos, zatímco Servia skončil čtvrtý, následován Simonem Pagenaudem. 

Bourdais slaví své jubilejní 25. vítězství v Champ Cars

Sérii Champ Cars nyní čeká dlouhá přestávka, neboť další závod na přírodním okruhu v Portlandu je na pořadu až za dlouhých 48 dní.

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 S.Bourdais  Newman/Haas/Lanigan Racing
1:45:32.136
2.
 G.Rahal  Newman/Haas/Lanigan Racing
4.818
3.
 R.Doornbos  Minardi Team USA
7.060
4.
 O.Servia  Forsythe Racing
8.749
5.
 S.Pagenaud  Team Australia
9.453
6.
 M.Dominguez  Forsythe Racing
19.078
7.
 B.Junqueira  Dale Coyne Racing
19.780
8.
 R.Dalziel  Pacific Coast Motorsports
20.329
9.
 A.Tagliani  RSports Racing
25.062
10.
 J.Wilson  RSports Racing
28.539
11.
 W.Power  Team Australia
1 kolo
12.
 R.Moreno  Pacific Coast Motorsports
3 kola
13.
 T.Gommendy  PKV Racing
porucha
14.
 M.Halliday  Conquest Racing
16 kol
15.
 N.Jani  PKV Racing
havárie
16.
 K.Legge  Dale Coyne Racing
havárie
17.
 D.Clarke  Minardi Team USA
havárie

Všechny časy neoficiální