Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

IndyCar Series návštěvou v Kalifornii

IndyCar Series návštěvou v Kalifornii

Okruh Infineon Raceway a jeho historie

Do konce letošního ročníku Indy Car Series zbývají poslední tři závody a pro titul šampióna bude třeba každého bodu. Ty první budou moci jezdci získat tento víkend na přírodním okruhu Infineon Raceway v kalifornské Sonomě.
 
Nápad vybudovat závodní okruh nedaleko vrchu Sears Point u Sonomy dostali v roce 1968 dva pánové. Zajímavé je, že se tak prý stalo na lovu, kterého se společně účastnili. Prvním z nich byl Robert Marshall Jr., advokát z Point Reyes, jeho společníkem Jim Coleman z Kentfieldu. Myšlenka se jim zalíbila natolik, že se ji rozhodli ihned zrealizovat. Zemní práce začaly v srpnu, asfaltový koberec dráhy byla dohotoven v listopadu a hned v prosinci se zde jel první závod.
 
 
Okruh se vine po svazích Sears Point, dráha má výrazné převýšení
 
Hned v roce následujícím se ale rozhodli okruh prodat a celkem bez potíží se jim to podařilo za rovných 4.5 milionu dolarů. Majitelem se stala společnost Filmwas Corp. z Los Angeles a tímto aktem začal dlouhý proces nákupů, prodejů a změn majitelů, kterým závodní komplex u Sears Point ve své historii prošel. Následovala první slavná ale krátká etapa závodů, kdy se na Sears Point Raceway střídaly série NASCAR, USAC Indycar a SCCA. První závod série USAC zde vyhrál v roce 1970 Dan Gurney. Ale brzy poté přišl krach Filmways Corp. a dráha byla uzavřena.
 
Následovala poměrně složitá léta, kdy okruh sloužil především účelům závodnické školy Boba Bonduranta. V roce 1985 se však podařilo dráhu pokrýt novým povrchem. Nový život přinesl okruhu u Sears Point paradoxně zánik jiné slavné trati. V roce 1988 totiž zmizel z povrch okruh v Riverside, který musel udělat místo novému komplexu nákupních center. Série NASCAR hledala v Kalifornii za něj náhradu a našla ji právě nedaleko Sonomy. A s NASCAR přišla i nová vlna zájmu a s ní i peníze.
 
V devadesátých letech pak prošel areál další rekonstrukcí a poslední úpravy pak zatím prodělal s příchodem série IRL. Trať má v současné době několik variant, takže pokud se týče rekordu okruhu, je třeba hledat na jaké konfiguraci byl čas zajet. Rekordní kolo na nejdelší variantě okruhu, kterou používá například série ALMS, drží Marco Werner s Audi R8.
 
V roce 2002 pak byl název okruhu změněn podle jména sponzorské firmy na Infineon Raceway. Jak to však v takových případech bývá, staré jméno stále přežívá.
 
 
Takhle se proháněl po Infineon Raceway Tomáš Enge
 
Infineon Raceway – Sonoma (stálý přírodí okruh):
 
Délka trati: 2,22 míle (6,515 km), 10 zatáček
Loňský vítěz: Marco Andretti (Andretti Green Racing)
Loňské pole position: Scott Dixon
Rekord tratě:
Nejrychlejší kolo: 27.8.2005 Ryan Briscoe, 1:16.4913
 
Časový program (SEČ):
 
Pátek 24 srpna
19:00 – volný trénink 1
23:00 – volný trénink 2
 
Sobota 25. srpna
18:30 – volný trénink 3
22:00 – kvalifikace
 
Neděle 26. srpna
21:30 – Start Motorola Indy 300
 
Přímý přenos na televizním programu Galaxie Sport  začíná podle současného programu v 21:30 SEČ. Live timimg je možno sledovat na oficiálních stránkách série (aktuální verze Javy nutná)
 

Fotografie: CCWS, LLC. / USA LAT Photographic a