Motory zůstanou beze změn pouze 5 let
Zákaz aerodynamických tunelů neprošel, týmy však chtějí šetřit.
FIA svolala na pátek do Paříže setkání šéfů stájí formule 1, aby s nimi probrala návrhy opatření, jak snížit výdaje za vývoj monopostů a celkový chod týmů.
Nejdůležitějším bodem, na kterém se všichni zúčastnění shodli, bylo, že zmrazení vývoje motorů se sníží z plánovaných deseti let na polovinu.
Nový motor pro rok 2013 by měl mít menší náklady na provoz a být šetrnější k životnímu prostředí než současné agregáty. Jeho základní specifikace dostanou týmy během příštích dvou let.
Další bod na programu mítinku, nutnost co nejdříve snížit rozpočty týmů, byl sice bez námitek vítán, konkrétní opatření, jak toho dosáhnout, však stanovena nebyla.
Návrhy jako zákaz aerodynamických tunelů, se kterými většina týmů pracuje prakticky nonstop, neměly šanci na úspěch.
Mnohem populárnější řešení, než přelévat peníze z jedné oblasti do druhé – k čemu podle mnohých vedou stávají restrikce, by bylo stanovit strop pro celkové rozpočty stájí.
Jako jedni z prvních s touto myšlenkou na konci minulého roku přišli Nick Fry a Ross Brown z Hondy.