Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

První ohlasy na páteční události jsou vesměs příznivé

První ohlasy na páteční události jsou vesměs příznivé

Začínají se ale již také počítat první ztráty

Na předběžné smlouvě o ukončení činnosti CCWS a převodu intelektuálních práv na historickou kontinuitu do vlastnictví IRL  skoro ještě neoschnul inkoust a ze zámoří se od rána valí první ohlasy na tento pro americkou formulovou scénu historický počin.

Pokud fanoušci očekávali vznik nové série, budou pravděpodobně trochu zklamáni, neboť zjevně nepůjde v podstatě o spojení obou sérií. Pokračovat bude pouze IRL, přičemž nikdo z majitelů CCWS do struktury vedení IRL nevstoupí a smlouva bude podle všeho obsahovat klauzuli, která bude komukoliv ze čtyř původních majitelů CCWS (Kalkhoven, Forsythe, Gentilozzi a Pettit) zakazovat založit novou konkurenční formulovou závodní sérii.

Přesto všechno se včerejšek stal významným dnem pro budoucnost AOWR, neboť konečně se po dvanácti letech postaví na start letošních závodů společně to nejlepší, co může americká okruhová scéna nabídnout. Otevírá se tak nová budoucnost, která by měla vrátit americkou formulovou scénu alespoň částečně tam, kde byla v roce 1995. Optimistické ohlasy tak zazněly nejen od majitelů týmů obou sérií, kteří očekávají zvýšený zájem sponzorů a tedy i tolik potřebný příliv peněz, ale i od pořadatelů závodů, kteří díky poslednímu vývoji událostí a následného zrušení kalendáře CCWS zůstanou na suchu.

Mike Lanigan, spolumajitel Newman/Haas/Lanigan Racing a zároveň promotér závodů v Houstonu a Clevelandu, které se pro letošek do kalendáře nedostanou k tomu uvedl: "Včerejší události jsou pro formulovou scénu natolik důležité, že nezbývá než se smířit se ztrátami, které nás čekají. V každém případě však už teď jednáme o návratu závodu v Clevelandu do kalendáře pro rok 2009."

Jedním ze zrušených závodů bude zřejmě i závod v Torontu, kde ztráty plynoucí jen z absence tržeb od přílivu fanoušků, kteří každoročně po dobu víkendu zaplavují Toronto, budou minimálně 50 milionů dolarů. I tady však doufají v návrat do kalendáře sezóny 2009.

Je těžké se ubránit optimismu, neboť budoucnost může skutečně přinést ten tolik očekávaný návrat americké formulové scény na výsluní. Ale před Tony Georgem a jeho týmem stojí obrovský úkol. V IRL zdaleka není všechno v pořádku. Až do teď bylo možno se vymlouvat na "konkurenční sérii" a na "zmatení sponzorů a fanoušků", ale to včerejškem skončilo. George má konečně vysněnou možnost vymodelovat svět americké vrcholové formulové scény podle svého obrazu, aniž by mu v tom někdo překážel. Otázkou zůstává, jaká je v současné době jeho vize. Ta z roku 1995, ta z roku 2002, nebo nějaká úplně nová? V nejbližších letech se to dovíme.