Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Ozývají se hlasy pro další změnu pravidel kvalifikace

Ozývají se hlasy pro další změnu pravidel kvalifikace

Aby se nemohla opakovat situace ze včerejška.

Včerejší počínání jezdců McLarenu na konci kvalifikace vyvolalo novou diskuzi o možných změnách pravidel měřeného tréninku.
 
Kvalifikace se letos díky úpravě regulí stala divácky atraktivnější, současně však v sobě nový formát bez možnosti dotankování spáleného paliva skrývá potenciální bezpečnostní rizika.
 
Hamilton a Kovalainen poté, co zajeli svá poslední rychlá kola, vezli vozy procházkovou rychlostí do garáže. Důvod byl jasný – šetřit pro úvodní část závodu co nejvíce paliva.
 
Heidfeld a Alonso však tou dobou byli stále uprostřed svého rychlého kola a ani jednomu z nich se chování pilotů McLarenu nelíbilo. Rozdíl v rychlosti mezi ploužícími se stříbrnými vozy a heidfeldovým bmw byl 217 km/h.
 
Stejně jako duo z Wokingu se na cestě do boxů nacházel Robert Kubica a neměl dobrý pocit z monopostů prolétajících ve vysoké rychlosti kolem něj. "Necítil jsem se bezpečně. Nejen kvůli ostatním jezdcům, ale také kvůli mně."
 
Trať v Malajsii je relativně široká a bezpečná, na jiných (užších a členitějších) tratích by však podle Kubicy podobné situace mohly být mnohem nebezpečnější.
 
Inženýr McLarenu do rádia Hamiltonovi hlásil, že má k dispozici palivo ještě na dvě kola a že si s ním může dělat, co chce.
 
"Jezdci jsou ve složité situaci. Ví, že by si měli počínat fér a jet dostatečně rychle, ale na druhou stranu musí šetřit palivo. Jak ale najít tu správnou míru? To rozhodnutí by nemělo zůstávat na nich," míní Ross Brawn z Hondy.
 
Řešením by podle mnohých mohlo být zavedení časového limitu pro kvalifikační kola.
 
"Máme určený časový limit pro cestu na startovní rošt. Když to může platit před závodem, mohlo by to být zavedeno i pro kvalifikaci," uzavírá Brawn.
 
Podle Sama Michaela z Williamsu je možné, že se korekce pravidel dočkáme ještě před GP Bahrajnu.