Důstojná premiéra nové epochy
Gainsco Auto Insurance Indy 300 - výsledky závodu
Scott Dixon zvítězil v prvním závodě letošní sezóny poté, co do té doby jasně vedoucí Tony Kanaan musel odstoupit po havárii s Ernestem Visem.. Druhý dojel Marco Andretti, třetí dojel loňský vítez Dan Wheldon.
Start do nové éry se napoprvé nepovedl a startér se rozhodl špatně seřazené pole vozů poslat ještě jednou dokola. I druhý pokus nevypadal zrovna nejlépe, ale tentokráte již na startovní rovince zavládla zelená vlajka. Na čele se usadil Scott Dixon, následován zpočátku Danicou Patrick, Ryanam Briscoem a dalšími. Z posledních roštů se vpřed probíjel nejen Dan Wheldon, ale i oba jezdci stáje Vision Racing, jejichž vozy neprošly po kvalifikaci technickou konmtrolou a Carpenter s Foytem byli nuceni startovat z poslední řady.
Zatímco Danica se začala propadat startovním polem, na Dixona se dotáhnul Tony Kanaan a společně tak vytvořili dvojici, která spolu bojovala po většinu večera. Ještě předtím však musel Kanaan vybojovat nebezpečně vypadající souboj s Helio Castronevesem, který skončil vzájemným kontaktem Kanaanova kola s bočnicí Castronevesova vozu. Oba potencionálně velmi nebezpečnou situaci zvládli bravurně a bez následků.
První žlutá přišla v 18. kole pro nečistoty na trati a celé pole ji využilo pro první zastávky v boxech. Ty se však neobešly bez problémů, které postihly například Hideki Mutoha, či vůz Bruno Junqueiry. K dalšímu problému došlo při restartu, kdy spolu kolidovali Wilson a Power. I tento lehký kontakt se naštěstí obešel bez následků a neznamenal kromě zdržení pro oba jezdce ani další žlutou fázi.
Scott Dixon a Tony Kanaan spolu bojovali po celý závod
Zatímco vedocí skupinka tvořená Dixonem, Castronevesem, Briscoem a Andrettim ujížděla zbytku pole, vzadu se naopak trápili piloti nově příchozích týmů. Je však nutno říci, že s jedinou výjimkou dokázali absolvovat závod čistě a i od svých kolegů s mnohem většími zkušenostmi z oválů se dočkali ocenění. V podstatě celý druhý stint odvedl na čele Scott Dixon, ale po druhém kole zastávek, které jezdci absolvovali pod zelenou vlajkou, se na čelo vyhoupl poprvé Marco Andretti. Za něj se pověsili oba jezdci Chipa Ganassiho, ale Dan Wheldon pilotující náhradní vůz tentokráte na svého stájového kolegu ani na nejlepší konkurenci neměl. Dostal se sice do čela v době dalších zastávek, ale po nich byl opět odsunut zpět.
Tou dobou už nepokračovala řada jezdců. Odstoupit musel pro silně přetáčivý vůz Junqueira, odpadli i Wilson, Roth a Mutoh. 127. kolo pak přineslo první havárii. Milka Duno ztratila kontrolu nad svým vozem a těsně za ní jedoucí Ryan Briscoe se jí již nestačil zcela vyhnout. Roztočená Dallara Milky Duno zasáhla zadní část Ryanova monopostu a předčasně tak ukončila jeho závod.
Po restartu bylo pořadí Andretti, Wheldon, Dixon a Kanaan, ale právě posledně jmenovaný začal po restartu svůj postup vpřed, který zakončil ve 161. kole, kdy zdolal svého týmového kolegu. Na čelo se vrátil i po posledních zastávkách v boxech a na své pronásledovatele si vybojoval slušný náskok, který ve 190. kole byl již přes 2,5 sekundy.
Marco Andretti tentokráte odvedl skvělý výkon stejně jako jeho mechanici a dal zapomenout na své matné vystoupení z loňského roku
Ale každý závod končí až šachovnicovým praporkem a kritická chvilka pro Tonyho přišla ve 192. kole, kdy před ním havaroval Ernesto Viso. Přestože Kanaan rozehrál všechny instrumenty svého jezdeckého umu a v jeden okamžik se již zdálo, že se s vozem ve smyku Visově monopostu dokáže vyhnout, závěs jeho předního pravého kola lehký kontakt nevydržel. Kanaan sice udržel svůj vůz na trati a dokonce ani neztratil vedení, ale jeho jediná naděje spočívala v tom, že záchranáři nestačí do konce závodu vyčistit trať a závod skončí pod žlutou vlajkou. Kanaan se s obtížně ovladatelným vozem držel statečně za zaváděcím vozem a mezi ním, jeho boxy a sportovními komisaři jistě probíhala zběsilá komunikace zda je jeho vůz natolik ovladatelný, aby mohl zatím pokračovat. Tony dokonce předvedl opatrnou "vlnku", aby komisařům v zaváděcím voze předvedl, že má vůz pod kontrolou. Jeho naděje však skončily ve 197. kole, kdy byl závod znovu restartován. Restart byl značně kontroverzní a Kanaana měli pravděpodobně před ním odvolat do boxů.
Na čele se usadil Scott Dixon a v podstatě nikým neohrožován si dojel pro vítězství, následován Andrettim, Wheldonem a Castronevesem. Za pozornost stojí rovněž výkon Eda Carpentera, který po startu z poslední řady skončil pátý.
IndyCar Series pokračuje dalším závodem již za týden, tentokráte budou jezdci bojovat v ulicích St. Petersburgu.
p. |
Jezdec | Tým |
Čas/odstup |
1. |
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
1:44:03.5914 |
2. |
M.Andretti | Andretti Green Racing |
0.5828 |
3. |
D.Wheldon | Target Chip Ganassi Racing |
1.4278 |
4. |
H.Castroneves | Team Penske |
8.0340 |
5. |
E.Carpenter | Vision Racing |
1 kolo |
6. |
D.Patrick | Andretti Green Racing |
1 kolo |
7. |
R.Hunter-Reay | Rahal Letterman Racing |
1 kolo |
8. |
T.Kanaan | Andretti Green Racing |
2 kola |
9. |
A.J.Foyt IV | Vision Racing |
2 kola |
10. |
V.Meira | Panther Racing |
3 kola |
11. |
B.Rice | Dreyer & Reinbold Racing |
4 kola |
12. |
O.Servia | KVR Technology |
5 kol |
13. |
D.Manning | A.J. Foyt Enterprises |
6 kol |
14. |
F.Perera | Conquest Racing |
6 kol |
15. |
J.Wilson | Newman/Haas/Lanigan Racing |
7 kol |
16. |
M.Moraes | Dale Coyne Racing |
13 kol |
17. |
E.Viso | HVM Racing |
havárie |
18. |
E.Bernoldi | Conquest Racing |
ovládání |
19. |
R.Briscoe | Team Penske |
havárie |
20. |
M.Duno | Dreyer & Reinbold Racing |
havárie |
21. |
M.Roth | Roth Racing |
ovládání |
22. |
J.Howard | Roth Racing |
ovládání |
23. |
B.Junqueira | Dale Coyne Racing |
ovládání |
24. |
H.Mutoh | Andretti Green Racing |
porucha |
25. |
W.Power | KVR Technology |
porucha |
Všechny časy neoficiální