Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Pneumatiky 2009: Hladké ale studené

Pneumatiky 2009: Hladké ale studené

Jezdci mají stále větší obavy ze zákazu předehřívání pneumatik.

Od příští sezony vozy formule 1 opět obují pneumatiky bez drážek. Výhody plynoucí z jejich používání však nebudou tak velké zejména díky celkovému snížení aerodynamického přítlaku vozů a zákazu předehřívacích deček. Z nemožnosti používat předehřáté obutí však někteří jezdci mají právem obavy.
 
Týmy si tzv. slicky mohly osahat už na konci loňského roku v Jerezu. Jednalo se však o experimentální směs, ze které teprve v průběhu letošní sezony vzejde základ nové generace hladkých pneumatik pro formuli 1.
 
Že měla první várka slicků k dokonalosti daleko, daly Bridgestonu týmy patřičně najevo. Jízda na nezahřátých pneu byla malou katastrofou a velkým skokem do neznáma.
 
Po čtyřech měsících přišel japonský výrobce na základě získané zpětné vazby s novou směsí, kterou týmům předložil tento týden v Barceloně.
 
„Bridgestone se snaží, aby pneumatiky fungovaly už při nižších teplotách, protože už je nebude možné předem zahřívat. V Jerezu jsme měli velké problémy s tím, aby gumy fungovaly i bez předehřátí,“ potvrdil testman McLarenu Pedro de La Rosa.
 
Podle něj je u nové směsi použité v Katalánsku patrné zlepšení. Teplotu, při které začíná pneumatika fungovat optimálně, se Bridgestonu podařilo přeci jen snížit.
 
Dostat z pneumatiky co nejrychleji optimální výkon je však stále složité. Zahřát řádně současnou verzi hladkých pneumatik trvá jezdci podle de la Rosy dvě kola.
 
„První kolo je velmi pomalé a to je nebezpečné. Na trati už vozy jezdí v závodním tempu a vy vyjedete z boxů a jste velmi pomalí. Jste jako mobilní šikana,“ pokračuje nový prezident GPDA.