Češi si po slibné kvalifikaci mnoho bodů neodvezli
IFM: Valencie - 1. a 2. závod
Hned dvojnásobné zastoupení mají letos české barvy v šampionátu International Formula Master. Po několika sezónách v evropské F3 zde v týmu svého otce zakotvil Filip Salaqurda a po loňském úspěšném účínkování v britské formuli BMW přešel do šampionátu, jenž doprovází závody WTCC, také Josef Král.
První dva závody seriálu se odehrály o víkendu ve španělské Valencii. V obou triumfoval loňský vicemistr Chris Van der Drift. V sobotu to bylo stylem start-cíl, v neděli si díky obrácenému startovnímu pořadí prvních osmi musel poradit se sedmi jezdci před sebou, což mu však ani na mokré trati nečinilo velké problémy.
I když výsledky kvalifikace (Salaquarda 5., Král 6.) byly příslibem opaku, čeští piloti si nakonec z Valencie mnoho bodů neodvezli.
V prvním závodě Salaquarda oplatil Sanchezu Lopezovi předjížděcí manévr a za kontakt s Mexičanovým vozem si vysloužil od komisařů černobílou vlajku. Až do cíle však český jezdec udržel Lopeze za zády a dojel na šestém místě.
Král se na startu propadl ze šesté příčky až na dvacátou. "Nešla mi zařadit jednička. Kvůli technickému problému nevypínala spojka a přehřála se. Celá se nastavuje elektronicky a zřejmě tam došlo k nějakému problému. Kontrolní systém pak nedovolil zařadit jedničku," vysvětlil později Král.
V šestém kole se pak rodák z Dvora Králové nad Labem při pokusu předjet Crestaniho dostal mimo trať a v cíli z toho byla až sedmnáctá příčka.
Nedělní závod se startoval za safety carem, jelikož trať byla po dešti plná vody. Salaquarda startující ze druhé řady dokázal v prvním kole využít chyby vedoucího Schlegelmilcha a dostal se do vedení.
Na čele vydržel až do 13. kola, kdy mu Schlegelmilch předjížděcí akci oplatil. Po chvíli se kolem Salaquardy protáhl také Van der Drift a Leimer.
Ani na čtvrtém místě však pilot týmu ISR nezůstal dlouho. V 19. kole se dostal mimo trať a v kačírku, ze kterého už se nevyhrabal, pohřbil naděje na slibný výsledek.
Na rozdíl od Salaquardy stoupal Král pořadím nedělního závodu vzhůru. Do cíle se stihl probít až na konečnou devátou pozici, necelé čtyři vteřiny od vytouženého bodu.