Češi odjíždějí z Pau bez bodu
IFM: Pau, Francie.
V Pau měla Česká Republika hned trojnásobné formulové zastoupení. Zatímco Erik Janiš vyjel do ulic francouzského městečka s formulí 3, Josef Král a Filip Salaquarda bojovali v dalším kole International Formula Master.
Na rozdíl od prvního závodu ve Valencii však v Pau vyšli bodově naprázdno. Mohla za to především nepovedená kvalifikace.
Tu pořadatelé rozdělili do dvou částí, aby se zmenšil provoz a jezdci měli více místa na trati. Piloti z první skupiny jeli o místa na pravé straně startovního roštu, druhá skupina se kvalifikovala na levou stranu.
Král, který závodil v Pau poprvé a týden před kvalifikací se zúčastnil závodu historiků, aby se seznámil s okruhem, bojoval o postavení na roštu v první části a skončil na posledním čtrnáctém místě (1:13, 415).
Salaquarda už měl s Pau zkušenosti z formule 3 a v obou trénincích patřil k nejrychlejším. Kvalifikace jeho druhé skupiny se jela za deště, český jezdec se však nedokázal vejít do stanoveného limitu (1:17,591) a do závodu se vůbec nekvalifikoval.
První závod se odehrál na mokré trati. Do čela se v šestém kole dostal Sergej Afanasiev, když využil chyby vedoucího Van der Drifta. Ačkoliv jej v závěru na usychající trati naháněl Siedler, do cíle přijel ruský pilot na prvním místě.
Král startoval z pětadvacáté pozice a v cíli byl klasifikován jako šestnáctý.
Nedělní závod měl obrácený scénář. Startovalo se na suchu a v závěru se do ulic Pau přihnala bouřka. Král se dokázal vyhnout větším kolizím (ačkoliv se střetl s Crestanim) a posunul se až na desátou příčku.
Ve 24. kole, po dvou výjezdech safety caru, byl závod předčasně ukončen, jelikož jezdci měli s přibývajícím deštěm velké problémy udržet své vozy na trati.
Posledním impulsem k ukončení závodu byla hromadná havárie, při které skončilo mimo trať několik vozů včetně vítěze závodu Marcella Puglisiho.
Jelikož se v neděli neodjelo předepsaných 75 % závodu, rozdělovaly se pouze poloviční body. Další závod bude za dva týdny hostit brněnský Masarykův okruh.
"V tréninku jsme měli problém s nedotáčivostí, takže jsme udělali před kvalifikací změny v nastavení, vůz se zlepšil, ale stále se nedařilo zajet dobrý čas. Potřebovali bychom více zkušeností, zdá se, že některé týmy na tuto trať znají recept - tři jezdci J.D. Motorsport byli v kvalifikaci mezi prvními čtyřmi," líčil Josef Král.
"První závod se jel na vodě a byl to hodně chaotický závod. Řekli nám, že pojedeme dvě zaváděcí kola a start bude letmý za safety carem. Zatímco si všichni ohřívali pneumatiky, závod byl odstartován zelenou vlajkou už po prvním kole. Na vodě to bylo spíše o přežití, než o závodění, hodně kluků havarovalo, snažil jsme se dovézt vůz do cíle celý. Zejména obrubníky hodně klouzaly.
Ve druhém závodě jsme mohli mít body, povedl se mi start, předjel jsem několik jezdců venkem a byl jsem na osmém místě. Bohužel ve druhém kole mě jeden ze soupeřů předjížděl pod žlutou vlajkou, narazil do mě a poškodil mi trochu vůz. Tím jsem přišel o tři pozice a zbytek závodu jsem zůstal za van der Driftem, který se tak přede mě díky kolizi dostal a už se pak nedalo předjet.
Závod byl navíc předčasně ukončen, kvůli hromadné havárii, poté co v jedné části tratě začalo hustě pršet. Je škoda, že jsme nezískali body, ale dobré je, že tady mnoho z favoritů nebodovalo, takže ztrácím zatím stále stejně jako po prvním závodě."