Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kubicovi dělá vrásky na čele zlepšení ostatních soupeřů

Kubicovi dělá vrásky na čele zlepšení ostatních soupeřů

Rozhovor s dosavadním lídrem šampionátu.

Nacházeli jste se dnes tam, kde jste očekávali, nebo jste zklamaný?

Jsem zklamaný. Myslím, že kvalifikace byla poněkud těžká, jako dosud celý víkend. Stále nějaké problémy. Oblast, kde ale cítím největší zhoršení, je v pomalých zatáčkách, tam podle mého ztrácíme mnohem více. V minulosti jsme byli v pomalých sektorech, kde jsou ostré zatáčky, poměrně silní, tady v Magny-Cours se s tím ale trápíme.

Dělají vám problémy také obrubníky?

Obrubníky nepomůžou, ale už v zatáčkách bez nich auto není takové, jak ho mám rád s ohledem na vyvážení a grip. Není to ani špatným nastavením. Je to celkovým gripem auta, který je v porovnání s minulostí celkem mizerný.

Kde očekáváte, že budete zítra?

Závod bude obtížný. Startujeme ze třetí řady, což není zas tak strašné, ale ztráta na lídry je poměrně vysoká. Navíc jsou tu kolem nás další vozy, Renault, Toyota a Red Bull, v posledních třech závodech se nám přibližují. Tady jsou dokonce před námi, takže to vypadá, že se v porovnání s námi během posledních závodů zlepšili o něco více.

Myslíte, že to může být způsobeno strategií?

To si nemyslím, protože v Q2 žádná strategie není, a já se málem do Q3 nedostal. Nakonec jsem to ale dokázal a dělal co bylo v mých silách.

Obáváte se toho, že startujete za Jarnem Trullim?

Již jsem za Jarnem několikrát v této sezóně startoval a pokaždé jsme ho předjeli hned po startu, tak uvidíme. Normálně je tady těžké předjíždět a nedělám si vrásky z toho, zdali je to Trulli, Alonso, nebo Hamilton. Pro mě v tom není rozdíl.

Domníváte se, že vás dohání kombinace Alonso/Renault?

Ne jen Fernando, celý Renault nás dohání. Byli blízko v Monaku i v Kanadě, tady je Alonso před námi. Musím říci, že i Nelson Piquet byl také o mnoho lepší, tuším, že je před Nickem. Red Bull, Renault i Toyota jsou mnohem rychlejší než byli dřív.

Z vašeho pohledu, je tlak menší, když jste vyhrál svou první Velkou cenu?

Ne. Nakonec my jsme vyhráli proto, že jsme jen využili příležitost, kterou nám nabídlo Ferrari a McLaren. Vyřadili se dva moji největší soupeři Hamilton s Räikkönenem, Felipe Massa měl zase problém s tankovacím zařízením. V kvalifikaci nám zase pomohli podmínky na trati.

V předchozích závodech jsme na ně ztráceli, a je dobré, že jsme chytli svou příležitost za pačesy, ale když se podíváme realisticky na časy ze závodu z Kanady, neměli jsme na to vyhrát. Rozdíl byl docela velký, ne takový jako tady, ale stále dostatečně. Takže se necítím jinak, tohle je pouze realita.

Loni touhle dobou vám BMW již prodloužilo smlouvu, v letošním roce se to zatím nestalo, je to z toho důvodu, že si chcete nechat manévrovací prostor?

Doposud jsme o příštím roce nepřemýšleli. Ještě je stále dlouhá cesta, a pro mě, ani pro BMW není nezbytně nutné mít  už smlouvu uzavřenou. Na to máme ještě čas.