Základní kámen položen
V Indianaplis se jednalo o motoru budoucnosti pro IndyCar
Deset let trvající občanská válka mezi IRL Tony George a sérií CART / CCWS, která oživila starý rozkol mezi dvěma názorovými proudy na americkou formulovou scénu, vrátila zaoceánský formulový motorsport v mnohém minimálně o patnáct, dvacet let zpět. Absorbování série Champ Cars do IndyCar Series položilo alespoň základ pro další jednotný vývoj. A jeden ze základních kamenů budoucnosti AOWR byl položen právě včera.
V Indianapolis se u kulatého stolu sešli zástupci čtrnácti výrobců automobilů a závodních motorů a diskutovali se zástupci série budoucí podobu technických specifikací pro nové motory, které by se spolu s novým šasi měly na scéně objevit v roce 2001. Zástupci dalších čtyř společností se nedostavili z důvodu termínových kolizí, ale projevili zájem o další práci na projektu.
Účelem jednání je získat pro tento nový program budoucnosti více dodavatelů motorů, neboť již od roku 2006 je exkluzivním dodavatelem motorů společnost Honda Performance Development. Ta se podle svého květnového tiskového prohlášení zavázala setrvat se sérií IndyCar minimálně do roku 2013, ale několikrát též zdůraznila, že by uvítala na poli pohonných agregátů nové soupeře.
Na rozdíl od pohonných jednotek však zatím vedení IndyCar Series neuvažuje o konkurenci na straně výrobců šasi a dodavatelů pneumatik. Podle vyjádření Briana Barnharta chce mít série i po roce 2011 jediného dodavatele šasi a pneumatik, aby udržela snáze kontrolu nad provozními výdaji závodních týmů.