Bridgestone ví, v čem se liší McLaren od Ferrari
Hirohide Hamashina také uvedl rozdíly mezi piloty Ferrari.
Hirohide Hamashima, ředitel vývoje závodních pneumatik Bridgestonu, je přesvědčen, že malé odlišnosti v řízení a vyvážení vozů MP4-23 a F2008 mohou vysvětlovat formu jednoho nebo druhého týmu v závodě.
Za hlavní příčinu, proč má Ferrari potíže v kvalifikacích, vidí Hamashina mírnou nedotáčivost.
"Ferrari má v zásadě větší sklon k nedotáčivosti než McLaren, který je naopak lehce přetáčivý. Když mají pneumatiky dobrou přilnavost, vůz s tendencí k přetáčení bude rychlejší na jedno kolo než vůz s neutrálním nebo nedotáčivým vyvážením."
"Hovoříme-li ovšem o závodních podmínkách s podobnými teplotami, které panovaly na Hungaroringu, přetáčivý vůz bude vytvářet na zadní nápravě více tepla."
"Proto například Hamiltonův vůz na Hungaroringu po několika kolech trpěl přetáčivostí a jezdec musel několikrát volantem srovnávat počáteční smyk. Ferrari bylo naopak po několika kolech velmi dobře vyvážené."
"Proto se teplota tolik podílí na rozdílu mezi McLarenem a Ferrari."
Hamashina dále zmínil rozdíly mezi piloty Ferrari Felipem Massou a Kimim Räikkönenem. Podle něj má Massa navrch, když je vůz nastaven dokonale, zatímco Räikkönen je lepším, když se musí vypořádávat s nějakými technickými nedostatky.
"Když jsou vlastni vozu ideální pro Felipeho, je schopen jet na 110%, ale jakmile tomu tak není, odvede 90%. Kimi je s to dostat se na 100% s dobrým nastavením podobně, jako když odladění vozu není perfektní."