Räikkönen chtěl jet před posledním kolem do boxů!
Od nájezdu do boxů a výměny pneu do mokra jej dělilo 100 m.
Kimi Räikkönen dnes v Monze prozradil, že byl připraven zariskovat a zajet do boxů pro pneumatiky do mokra, které nikdy neobul, protože 100 metrů před nájezdem do boxů havaroval. Ze závodu byl nucen odstoupit.
"Zajel bych do boxů, ale těch 100 metrů mi chybělo," přiznal finský mistr světa. "Hodlal jsem si vyměnit gumy a pravděpodobně by se to vyplatilo velmi dobře, jenomže to nevyšlo."
Räikkönen se dále odmítá vyjádřit ke kauze kolem trestu Lewise Hamiltona, nechce s ní mít nic společného.
"Myslím, že kolem toho bylo řečeno mnoho... ale já se skutečně do celé záležitosti nehodlám míchat," řekl. "Byl jsem součástí celé té věci, ale všichni známe pravidla, vždy je podniknuta určitá akce pokud se stane něco nesprávného, tentokrát bylo rozhodnutí takové.
Někdy je těžké posoudit, co je správné a co je špatné, já se toho nechci nijak účastnit. Nepochybně jsou tu dva tábory, jedni s tím souhlasí, druzí zase ne. To je život."
Iceman pro něho typicky hovořil pragmaticky: "Jsou tu určitá pravidla, FIA je zná, ale já nejsem ten kdo dělá rozhodnutí. To je na chlapících, kteří ta rozhodnutí musí dělat. Nevyužil jsem toho, ale nakonec je to moje chyba. Chtěl jsem vyhrát a mně to nepomohlo, ale takové jsou závody a taková jsou pravidla."
Lewis Hamilton dnes prohlásil, že Räikkönen zkrátka brzdil mnohem dříve, proto jej dokázal pohodlně předjet.
"To je tak, jak jel, je to prostě způsob jeho jízdy" pověděl Hamilton. "Pokud nemáte odvahu(Lewis použil poněkud silnějšího výrazu, souvisejícího s mužskými varlaty ) zabrzdit později, je to váš problém! V těchto chvílích je to vždy pilot, kdo vycítí míru gripu a může tak posunout výkon na hranu. A já vím, že jsem v těchto situacích skvělý.
Cítil jsem více přilnavosti než on, věděl jsem, kam mám svoje auto umístit, tak jsem ho umístil na jinou pozici než on a našel větší grip."
Räikkönen ale zůstal po tomto komentáři naprosto klidný: "Mě to nevzrušuje. Jak jsem řekl, má svůj vlastní názor, ale to není to, co se v první zatáčce odehrálo. Je to spíš o tom, co se stane, když si zkrátíte šikanu a získáte díky tomu výhodu.
Kdybyste tam dali betonovou zeď, nikdy by tamtudy na prvním místě neprojel. Je to více o tom, ne o situaci v první zatáčce."
Nakonec finský pilot potvrdil, že zatím stále pojede na sebe, protože šance na titul ještě jsou.
"Vím, co od nás tým očekává," prohlásil. "A jak jsem řekl, dokud mám byť teoretickou šanci, budu se nadále snažit. Pokud se stane, že to již nebude možné, bude to zase jiný příběh."