Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

FIA navrhla jednotné motory Cosworth

FIA navrhla jednotné motory Cosworth

Cena je 6,42 miliónů za rok.

Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley okamžitě reagoval na zprávu o odchodu Hondy z formule 1 a představil své řešení jednotných motorů, jež by mělo přinést kýžené snížení finančních nákladů.

FIA aktuálně vede exkluzivní rozhovory s firmou Cosworth, která by měla od roku 2010 dodávat kromě motorů i převodovky.

Cena takovéhoto paketu by se pak pohybovala pod částkou 7 miliónů eur za rok v případě, že by o dodávky projevily zájem nejméně 4 týmy. Prvotní jednorázový poplatek by byl necelé 2 miliony eur.

Odebírat jednotný motor týmy povinně nemusejí, ale nebude jim umožněno vyrobit výkonnější pohonný agregát, než bude Cosworth.

"Uzavřeli jsme výběrové řízení a momentálně vedeme exkluzivní rozhovory s Cosworthem a firmou Xtrac and Ricardo Transmissions. Tyto dvě společnosti by se od roku 2010 měly postarat o dodávku kompletního ústrojí," uvedl Mosley v dopise adresovaném týmům F1.

"Motor bude koncipován tak, aby vyhovoval současným pravidlům F1. Převodovka se bude nově vyvíjet za spolupráce FIA a dvou společností, které ji již nyní dodávají většině týmů na startovním roštu," pokračoval Mosley.

"Každý tým, který se rozhodne využít naší nabídky, zaplatí předem 1,97 miliónů euro a potom každý další rok 6,42 miliónů během tříletého trvání kontraktu. Cena je vypočítána pro případ, že se k odběru přihlásí čtyři týmy a zahrnuje technickou podporu pro všechny závody, oficiální testy a 30.000 km dalších testů."

"V případě zapojení dalších týmů se roční poplatek sníží. Pokud by jednotné motory odebíralo osm týmů, šlo by o částku 5,84 miliónů eur. A pokud by se snížilo množství testů z 30.000 na 15.000 (jak navrhuje FOTA), tak by vše bylo ještě lacinější."

"Motory ani převodovky nebudou označené názvem výrobce," dodává Mosley a zdůrazňuje tak možné marketingové využití pohonných jednotek pro případné sponzory týmů.