Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Start sezóny se blíží, nejistot je však stále hodně

Start sezóny se blíží, nejistot je však stále hodně

Střípky z IndyCar Series

Zaoceánská formulová scéna nenabízí v posledních týdnech příliš nových ověřených informací a jisté je jen jedno, že všichni zúčastnění napínají všechny své síly pro to, aby se na start sezóny v St. Petersburgu postavili v co nejlepí formě. Pozice jednotlivých stájí a jezdců se však zásadně liší a tak zatímco jedni již usilovně testují, druzí teprve usilovně shánějí další finance a finalizují své plány na letošní sezónu. Podívejmě se tedy na scénu IndyCar Series posledních dnů.

Týmy Dale Coyne Racing, Panther Racing a N/H/L Racing testují tento týden na letištním okruhu v Sebringu na Floridě. Protože se jedná o neoficiální testy, nebude k dispozici žádná tabulka výsledků, ale podle neoficiálních zpráv patřil ještě dnes ráno nejrychlejší čas s hodnotou 53,5 sekundy Justinu Wilsonovi. K testům nastoupili ještě Robert Doornbos (53,8sec) a Milka Duno (56,2 sec). Dnešního dne by se k nim měli připojit ještě Dan Wheldon a Graham Rahal. Jen pro srovnání uveďme nejrychlejší čas loňských testů, který zajel Ryan Briscoe - 52,7 sekundy.

Úplně jiné starosti má loňský vítěz závodu ve Watkins Glen, Ryan Hunter-Reay, který zatím nemá nic jistého. Jeho situace je však zřejmě podstatně lepší, než ta, ve které se nachází třeba Oriol Servia, Paul Tracy, či Bruno Junqueira. Jako tvář své multimilionové reklamní kampaně si ho totiž vybrala společnost IZOD. To by samo o sobě ještě příliš neznamenalo, ale vedení společnosti jen nelibě nese, že jejich reprezentant je v současné době bez práce a začíná vytvářet značný tlak na vedení IndyCar, aby pro Huntera-Reaye zajistilo místo v konkurence schopném týmu. IZOD ale evidentně nehodlá dodat celou finanční sumu nutnou pro start v kompletní sezóně a tak se hledají různé možnosti řešení. Pravděpodobně nejdále je jednání s HVM Racing Keitha Wigginse. Tato stáj by byla zřejmě i Ryanovou první volbou, protože za tento tým již v minulosti startoval v sérii Champ Cars. A na takové vítězství, jakého společně dosáhli na Milwaukee Mile v roce 2004, se jen těžko zapomíná. Kromě HVM pak ještě přichází do úvahy stáje KV Racing Technology a Vision Racing.

Stále bez angažmá zůstává i Paul Tracy, který minulý týden údajně odmítl druhé místo u Dale Coyna, se kterým se zřejmě jinak stále ještě počítá pro Bruna Junqueiru.

Jasno není ani v případě Tomase Schecktera, který se snaží za pomoci blíže nespecifikovaného sponzora zajistit si celoroční angažmá. I v jeho případě se nejvíce hovoří o stáji Kevina Kalkhovena, ale podle všeho jednal Scheckter i se Sarah Fisher, která má v tento okamžik finančně pokryty jen čtyři starty.

Minulý týden bylo zahájeno soudní přelíčení s Helio Castronevesem, ve kterém Brazilec čelí společně se svou sestrou Katiucou a svým daňovým poradcem obvinění z daňových machinací a úniků. Přestože se  za oceánem jedná o poměrně široce diskutovaný případ, přenecháme diskuze právníkům a budeme Vás informovat až o závěrečném rozhodnutí soudu. V souvislosti s Castronevesem se však vynořily minulý týden zajímavé spekulace poté, co Gil de Ferran nevyloučil svůj návrat do Indianapolis, byť zřejmě jen v roli týmového majitele a manažera. De Ferrana pojí stále se stájí Rogera Penskeho i s Hondou výborné vztahy a nedá se vyloučit, že právě společný projekt těchto tří subjektů pro Indy 500 by umožnil nasazení konkurenceschopného vozu pro Castronevese, popřípadě i druhého monopostu pro Simona Pagenauda. To vše samozřejmě pouze v případě, že soud dopadne v Castronevesův prospěch.