Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

"Difu-gang" zůstane podle Alonsa v čele

"Difu-gang" zůstane podle Alonsa v čele

Dohánení ztráty bude časově velice náročné.

Poté, co Mezinárodní odvolací soud zamítl stížnost ostatních týmů na dvojité difuzory Brawnu, Toyoty a Williamsu a označil je za legální, nyní konkurence začíná radikální řešení kopírovat, aby dohnala vzniklou ztrátu.

Podle dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa ale prý nebude možné výkonnostně se jim vyrovnat příliš rychle, nejde totiž jen o přepracování difuzoru, ale o významný zásah do celé konstrukce vozu.

Proto si Španěl myslí, že se zmíněné tři týmy i nadále udrží na čele a ještě nějakou dobu si své výhody budou užívat.

"Mě to příliš nezajímá, není to bohužel naše rozhodnutí, ale rozhodnutí FIA nebo Odvolacího soudu.

My jezdci tomu nerozumíme, nejsme techničtí lidé, takže si nejsme příliš jistí tím, co pravidla říkají, ale je pravda, že je zde několik vozů mnohem rychlejších než my, Brawn, Toyota a Williams.

A zabere to nějaký čas dotáhnout se, snížit ztrátu a být tak rychlí jako oni, nemyslím si totiž, že jde jen o difuzor nebo nějaký magický díl, který si namontujete na auto a jste hned rychlí. Musíte trochu přestavět vůz a začít od předního křídla.

Vůz musí proudit do zadní části vozu jiným způsobem. Budeme proto pár měsíců pracovat, utrácet peníze a vyvíjet vůz, abychom byli tak rychlí jako oni. Není to jenom o difuzoru, je to zkrátka jiná filozofie konstrukce vozu."

Alonso přiznal, že bude Brawn podle jeho názoru v nadcházejících závodech nadále dominovat, i když doufá, že bitva o titul ještě neskončila.

"Osobně doufám, že ne, šampionát snad bude zajímavý až do poslední chvíle, ale je pravda, že v příštích závodech může Brawn získat spoustu bodů a možná už je moc pozdě na to je dotáhnout.

Ale tak to v tuto chvíli je. Jsme silný tým, velice výkonný tým a myslím, že dokážeme odvést dobrou práci a rychle zlepšit vůz, protože máme potenciál.

Je pravda, že Brawn je nyní rychlý, ale týmy, které nyní budou přepracovávat své vozy, jsou nejlepší týmy ve formuli 1 - Ferrari, Renault, McLaren, BMW - takže si myslím, že dokážeme odvést dobrou práci. Jsme silný tým."

Pilot Renaultu řekl, že jeho tým v Číně představí nové díly, které na poslední chvíli dokončil.

"Vím, že některé díly budou dodány pozdě, takřka na poslední chvíli. Myslím, že představíme malé aerodynamické detaily, stejně jako v Austrálii a Malajsii.

Vím, že budou také mechanické novinky, vylepšené zadní zavěšení by mělo zlepšit přilnavost, což byl v prvních dvou velkých cenách náš hlavní problém.

V každém závodě představíme nové díly a snad dokážeme snížit ztrátu, protože nyní se ve třetí části kvalifikace trápíme a to není ideální. Potřebujeme být blíž špičce."