Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Nejasná budoucnost série GP2

Nejasná budoucnost série GP2

Náhradník stávající FIA F3000 nemá na růžích ustláno.

Mezinárodní  mistrovství F3000 může být vypsáno i pro příští rok, protože týmy nejsou spokojeny s předloženým předběžným rozpočtem potřebným na sezónu v nové sérii GP2. Podle týmů, které se nabídkou zabývaly podrobněji, vychází náklady na jeden vůz za rok přibližně na jeden milión dolarů. A to je problém, protože současné náklady ve F3000 jsou v rozmezí 500 až 750 tisíc.
 
První prototyp nové GP2 by se měl objevit na trati v polovině července, ovšem majitelé týmů se rozpačitě ptají, jestli prvořadým účelem GP2 má být zjednodušení cesty pro mladé talentované jezdce směrem k F1, nebo jestli jde pořadatelům jen o to, jak si pokud možno co nejvíc namastit kapsu. Odpovědět si můžeme sami, pravda asi bude někde uprostřed.
 
Jaký bude další osud zamýšleného projektu GP2, to ukáže až čas. Je však na pováženou v době existenčních problémů samotné F1, za nimiž jsou přemrštěné finanční nároky, uvažovat o jakési SuperF3000. Není to tak dávno, co měla F3000 namále a teď je najednou všechno zapomenuto a pořadatelé rýsují ještě smělejší plány.
 
Nedávno bylo v Monaku oznámeno uvažované sloučení seriálů Formule Renault V6 a Světové série formule Nissan, čímž by vznikl mezistupeň pro přechod mezi seriály F3 a GP2. Dohoda není překvapením, pokud si uvědomíme, že Renault je vlastníkem akcií Nissanu. Nový šampionát by se měl jmenovat Světová série formule Renault a měl by se jezdit opět s podvozky dodávanými firmou Dallara. Výkon motoru bude zhruba 420 koňských sil.
 
Dále bylo dohodnuto ukončení mistrovství formule Nissan Light, za kterou budeme moci jako náhradu vídat lépe zavedenou formuli Renault 2000.