McLaren dál ukazuje svou sílu

VC Saúdské Arábie – 3. trénink
Jezdci McLarenu opět na prvních dvou místech, Norris znovu před Piastrim. Tak dopadl závěrečný volný trénink na Velkou cenu Saúdské Arábie.
Podobně jako páteční první trénink se i závěrečná hodina příprav odehrávala ještě za denního světla. Asfalt měl na začátku teplotu 51 stupňů, vzduch 29. Tím pádem nešlo o relevantní podmínky pro kvalifikaci a závod, jejichž začátek je naplánován na 20 hodinu večerní místního času. I proto startovní pole přistoupilo k poslednímu tréninku spíše v poklidu a někteří nechali své první výjezdy na později.
McLaren měl navrch už od prvních pokusů. Ty zvládl nejlépe Piastri s časem 1:29,118, přičemž Norris zajel 1:29,203. Ještě předtím, než se trénink přehoupl do druhé poloviny, dokázali oba piloti zrychlit – Piastri se dostal na 1:28,470, Norris na 1:28,677, což rozestup navýšilo na 207 tisícin.
Při posledních výjezdech se situace mezi piloty McLarenu otočila. Piastri sice nejprve zrychlil na 1:27,513 a Norris na 1:27,671, sedm a půl minuty před koncem ovšem dosáhl Brit dalšího zlepšení – s časem 1:27,489 se dostal do vedení a tím si zajistil vítězství v tréninku. Piastriho porazil o pouhých 23 tisícin. Třetí Russell ztratil 627 tisícin.
Verstappen zajel před kvalifikací čtvrtý nejrychlejší čas se ztrátou 845 tisícin na Norrise. Williams naznačil svůj potenciál šestým místem Albona a sedmým Sainze. Cunoda obsadil po včerejší nehodě deváté místo a za Verstappenem zaostal o více než tři desetiny.
Leclerc opět výrazně pokořil Hamiltona. Monačan skončil pátý s časem 1:28,372, kdežto výkon sedminásobného šampiona v hodnotě 1:28,780 stačil jen na 12. příčku. Hamilton už po pátku prohlásil, že bude rád, když se dostane do nejlepší desítky.
Bortoleto se vrátil do akce poté, co musel vynechat druhý trénink kvůli úniku paliva. Brazilcův vůz dostal před sobotou nový monokok. Ve třetím tréninku skončil loňský šampion F2 na 19. pozici.
¨
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,489 | 17 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:27,513 | + 0.024 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,116 | + 0.627 | 16 |
4. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,334 | + 0.845 | 13 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,372 | + 0.883 | 20 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,389 | + 0.900 | 15 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,570 | + 1.081 | 14 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:28,625 | + 1.136 | 15 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,670 | + 1.181 | 13 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,679 | + 1.190 | 17 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,769 | + 1.280 | 16 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,780 | + 1.291 | 19 |
13. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:28,861 | + 1.372 | 17 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:28,888 | + 1.399 | 19 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:28,898 | + 1.409 | 20 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:28,989 | + 1.500 | 14 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,220 | + 1.731 | 15 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,336 | + 1.847 | 19 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,410 | + 1.921 | 23 |
20. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,478 | + 1.989 | 19 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren