Trať v Singapuru doznala několika změn
Většinou se jedná o kosmetické úpravy s bezpečnostními důvody.
Pořadatelé Velké ceny Singapuru připravili pro letošní ročník několik změn na svém městském okruhu. Nejedná se o nic dramatického, pouze o některé kosmetické změny za účelem zvýšení bezpečnosti a pár dalších.
V ulicích Singapuru se v loňské sezóně konala historicky první noční velká cena formule 1 a také v letošním roce se pojede pod umělým osvětlením.
Pojďme se tedy podívat, co se oproti loňsku změnilo.
- Nájezd do boxové uličky byl posunut už před závěrečnou dvojici zatáček, její výjezd pak za první zatáčku. Ve vnější části pitlane byl vyměněn povrch.
- Nového asfaltu se dočkal úsek mezi zatáčkami č.5 a 7, který byl v loňském roce terčem velké kritiky ze strany jezdců pro svou nesmírnou hrbolatost.
- Na výjezdy z první a páté zatáčky byly instalovány nové obrubníky.
- Vrcholy zatáček č.13 a 14 byly lehce utaženy.
- Druhý apex desáté zatáčky byl posunut více doleva a třetí apex více doprava, tedy tak, aby byla šikana pomalejší.
- Obrubníky na apexech jednotlivých částí šikany, souhrně označované jako desátá zatáčka, byly upraveny tak, aby se snížilo riziko poškození vozu při jejich přejezdu (loni zde ve volném tréninku havaroval Giancarlo Fisichella a v závodě Kimi Räikkönen).
- Obrubník na výjezdu ze čtrnácté zatáčky byl posunut o deset metrů ve směru jízdy.
- Všechny gumové koncové obrubníky byly lépe připevněny.
- Na levé straně mezi sedmnáctou a osmnáctou zatáčkou byl přidán jeden únikový výjezd z tratě za betonovou zeď.
- Zeď ve vnějším prostoru 22. a 23. zatáčky byla posunuta blíže k trati.