Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Toro Rosso doufá, že jeho první vlastní auto bude dobré

Toro Rosso doufá, že jeho první vlastní auto bude dobré

Tým už musí být v příští sezóně samostatným konstruktérem.

Toro Rosso už nebude moci kvůli novým pravidlům pro sezónu 2010 využívat šasi postavené společností Red Bull Technology, která je také strůjcem vozů týmu Red Bull. Italská stáj namísto toho bude poprvé muset zkonstruovat zcela vlastní monopost.

Na to se tým pochopitelně musel připravit, neboť dosud neměl dostatečné zázemí na návrh a výrobu vlastního vozu. A ačkoliv by tým ještě potřeboval více rozšířit, jeho šéf Franz Tost věří, že vůz pro příští sezónu by mohl být dobrý, byť počítá s problémy v samém úvodu.

"Musíme navrhnout vlastní vůz, musíme ho postavit a také infrastruktura se stále musí zlepšit. To zabere čas." řekl Tost Autosportu.

"Musíme zkrátka počkat a uvidíme. Já mohu jen doufat, že jsou designéři dost zkušení a že odvedou dobrou práci.

Nejlepší týmy někdy nevyrobí zrovna fantastické auto. Doufám, že my jako malý tým dokážeme odvést dobrou práci a vyslat na trať vůz, který může od začátku dosahovat dobrých umístění."

Tost podotkl, že Toro Rosso v minulých letech nebylo pouhým odběratelem vozů od Red Bull Technology, muselo jej totiž podle svých potřeb upravovat. Hlavním důvodem bylo používání jiných motorů, kvůli kterým bylo nutné design vozu upravit. Z toho plyne, že Toro Rosso už určité konstrukční zkušenosti má.

"Naštěstí jsme si vždy drželi několik designérů a proto nebudeme začínat od nuly. Ale není snadné dát dohromady správné a schopné lidi, kteří budou dobře spolupracovat. Uvidíme, jak se všechno během zimy vydaří.

Z toho, co jsem dosud viděl, odvádějí dobrou práci. Ale uvidíme, až bude vůz na trati a až budeme znát časy na kolo."

Tost doufá, že v rámci snížení nákladů bude možné některé díly přenést z letošního vozu, ačkoliv se kvůli novým pravidlům bude muset velká část z nich změnit.

"Pravidla nás nutí navrhnout zcela nové auto, protože, jak víte, v příštím roce už se během závodů nebude tankovat.

To znamená, že nádrž bude mnohem větší a to znamená, že celá filozofie návrhu vozu se bude muset změnit. Máte nový rozvor, jiné rozložení hmotnosti a to všechno nás ovlivňuje a nutí vyvinout úplně nové auto.

Z finančního hlediska by bylo dobré, kdybychom našli nějaké díly, které lze přenést, letošní auto navíc po výkonnostní stránce vypadá dobře. Bohužel, z toho, co jsem dosud viděl, není moc dílů, které bychom mohli přenést."