McLaren si od nového vozu slibuje mnoho
Britský tým věří, že naplní jejich vysoké ambice.
McLaren je ohledně svého vozu pro rok 2010 optimistický a věří, že naplní jejich ambiciózní cíle, které si tým před startem nové sezóny dává.
Po problémech ze začátku loňského roku tým z Wokingu pevně věří, že se bývalé chyby nebudou opakovat.
Nový vůz bude oficiálně představen v pátek v sídle britského Vodafonu.
"Během vývoje MP4-25 jsme si stanovili velmi vysoké cíle - jsem nesmírně potěšen tím, jakou cestou se naši designéři a inženýři vydali," řekl šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Na koncept vozu měla samozřejmě vliv nová pravidla, nejmarkantnějším prvkem na voze je velká palivová nádrž.
Jsme však potěšeni celou řadou řešení, která jsme byli schopni do vozu implementovat, a myslím, že jsme, po zkušenostech z minulého roku a zvláště z našeho návratu do hry v druhé půli sezóny, opatrně optimističtí, že dodáme pro oba naše jezdce konkurenceschopný vůz.
Bude to uchazeč o titul? Na takovou odpověď je stále příliš brzy. Bude vyhrávat závody? To rozhodně doufáme. A jestli jsem hrdý za úsilí, které jsme do vývoje vozu doposud vynaložili? Zcela jednoznačně."
McLaren ještě nerozhodl, který pilot poprvé usedne do nového vozu. Měl jím být testovací pilot Pedro de la Rosa, ten však získal závodní sedačku u týmu Sauber a z McLarenu se tak stěhuje.
"Absence lednových testů jistým způsobem ulehčila výrobní plán vozu, v McLaren Technology Centre však stále pracujeme tak tvrdě jako nikdy předtím," pokračoval Whitmarsh.
"Náš vůz představíme 29. ledna v sídle britského Vodafonu v Newbury a první test MP4-25 absolvuje 1. února ve Valencii.
Pedrovo rozhodnutí ohledně angažmá u Sauberu samozřejmě lehce naruší náš testovací program, ale s tím si poradíme. Jsme velmi šťastni, že Pedro získal závodní sedačku pro rok 2010. Byl obrovským přínosem do našeho týmu a především velmi ctěným přítelem nás všech.
Jak je obvyklé u všech týmů, první testy budou o stanovování základního výkonu, umožní inženýrům a mechanikům porozumět a pochopit nový vůz a dopad nových pravidel.
A jako v předešlých letech představíme na jednom z pozdějších testů sadu vylepšení a teprve to bude vůz, který bude připraven na úvodní závod."
McLaren je taktéž přesvědčen, že spolupráce Jensona Buttona a Lewise Hamiltona bude pro tým přínosem, o potenciálních vnitřních problémech nemůže být řeč.
"Ohledně naší jezdecké dvojice jsem poměrně v klidu," dodává Whitmarsh. "Znám Lewise a za ten krátký čas, co jsem strávil s Jensonem během jeho návštěv v technologickém centru, jsem si celkem jistý, že naše letošní jezdecká dvojice bude velmi stabilní a vzájemně produktivní.
Ani jeden se však nestal mistrem světa pouhou jízdou na limitu. Oba byli zodpovědni také za formování a rozvíjení party lidí kolem svých osob a získávání maximálního výkonu ze svých osobních inženýrů. A to je přesně ten přístup, který nám dá výkonnostní výhodu, ten, který očekáváme od obou našich jezdců.
Máme také neobyčejně zkušený a schopný závodní tým a cítíme, že to bude jasně hrát do karet našim jezdcům.
Oba samozřejmě vědí, že formule 1 v roce 2010 bude těsná jako dlouho nebyla. Spolupráce, porozumění a společný vývoj vozu, to bude mít každý na paměti. A vzhledem k omezenému testování a minimu času na dráze během víkendu, je toto jediná cesta, jak se posouvat vpřed. Jenson i Lewis tomu naprosto rozumí.
Proto jsem tak nadšený z našeho jezdeckého dua - skutečně myslím, že mohou představovat sílu v moderní formuli 1. Samozřejmě bychom nebyli závodním týmem, kdybychom našim jezdcům nedovolili se na trati "poprat", naší absolutní prioritou ale je vyvinout špičkové auto."