Michelin: "Nechceme být jediným dodavatelem."
Francouzský pneumatikář potvrdil, že chce na trati soupeře.
Návrat Michelinu do formule 1 podle mluvčího zčásti závisí na zapojení konkurenčních společností. Potvrdil rovněž, že Michelin bude vyžadovat úpravy v parametrech kol.
Kontrakt současnému dodavateli, společnosti Bridgestone, vyprší na konci letošní sezóny a formule 1 stále nemá zajištěného dodavatele pneumatik pro sezónu 2011.
Michelin vyjádřil zájem o návrat do nejvyšší motoristické třídy, nicméně vynucuje si několik podmínek. Podle spekulací francouzská společnost chce, aby za dodávané pneumatiky platily přímo týmy. Nyní nahlas potvrdil další podmínky.
"Máme zájem, musí k tomu však dojít správným způsobem, kdo ví, jak to dopadne" řekl mluvčí Michelinu magazínu Racecar Engineering. "Musí dojít k jistým věcem. Musíme mít soupeře a nechceme být jediným dodavatelem."
Mluvčí rovněž potvrdil, že Michelin chce pneumatiky formule 1 bližší svým silničním produktům a pneumatikám používaným ve sportovních vozech. Pravděpodobné je tak zavedení nízkoprofilových pneumatik na osmnáctipalcových ráfcích.
"Potřebujeme být rovněž schopni využít závodního prostředí k vývoji naší pneumatikářské technologie," pokračoval mluvčí. "Například naše nové cestovní pneumatiky Pilot 3 mají v sobě technologii vyvíjenou pro Le Mans. Potřebujeme toto i od formule 1.
A nakonec, musí být možnost zlepšení po ekologické stránce, rádi bychom měli ve formuli 1 něco jako Green X Challenge ("Zelená výzva", program Michelinu - pozn. red.), která by pomohla ekologii."
Michelin ve formuli 1 působil v letech 2001 až 2006, kdy tvrdě soupeřil s konkurenčním Bridgestonem. Odešel potom, co FIA ohlásila svůj záměr zavést jednotného dodavatele.
Se vstupem do formule 1 v roce 2011 jsou kromě Michelinu spojovány korejské společnosti Kumho a Hankook.