Dennis: "Rozdělení s Mercedesem bylo na náš popud."
McLaren se podle bývalého šéfa nechtěl vzdát své nezávislosti.
Bývalý šéf týmu McLaren Ron Dennis prohlásil, že ukončení exkluzivního partnerství se společností Mercedes-Benz na konci minulé sezóny bylo na popud britského týmu.
Dlouhodobé partnerství obou značek ukončilo oznámení Mercedesu o převzetí mistrovského Brawn GP loni na podzim, McLaren podle dohody odkoupí zpět celý 40% podíl Mercedesu v týmu a německá automobilka na oplátku bude týmu z Wokingu dodávat motory minimálně dalších šest let.
Podle některých by mohla ztráta exkluzivního partnerství znamenat pro McLaren obtížnější budoucnost, Dennis je však přesvědčen, že jde o nejlepší řešení pro tým, obzvláště když bude McLaren nadále dostávat motory Mercedes.
Mimo to Dennis tvrdí, že to byl McLaren, nikoli Mercedes, kdo chtěl vzájemný vztah změnit.
"Bylo to naprosto a absolutně v přátelském duchu," řekl Dennis magazínu Arabian Business o rozdělení s Mercedesem. "Neustále po celé roky toužili mít kontrolu nad McLarenem a my jim neustále říkali, že nechceme, aby měli kontrolu nad McLarenem.
Čím více to chtěli, tím méně jsme jim to chtěli dát. Jelikož vidíte, co se děje - vliv řízení automobilek není vždy produktivní. Změny výkonných ředitelů přes noc. V této společnosti mám 30 let svého života, obrovské množství přátel a lidí, kteří se mnou byli v dobrém i zlém, a dal jsem Mercedesu velmi jasně najevo, stejně jako ostatní podílníci, že nejsme na prodej. Vždy po tom dychtili.
Bylo to na náš popud, vždy jsme chtěli být nezávislí. Nebylo to něco, proti čemu bychom byli. Mám na mysli dodávku motorů Brawnu v roce 2008 (pro rok 2009 - pozn. red.), která vyžadovala náš souhlas.
Nakonec, byli jsme zcela zapojený partner Mercedesu-Benz a stále jsme. Na trati jsme nelítostní soupeři, mimo trať jsme však stále dobrými přáteli. Nenazval bych to nějakým bratříčkováním, ale stále šlo o situaci, kdy nikdo neprohrál.
Dostali přesně to, co chtěli - tým formule 1, nad kterým mají plnou kontrolu. A my máme dodávku motorů a schopnost propagovat své produkty a budovat značku McLaren.
Nikdo neprohrál. Nakonec, když jsme si všichni uvědomili, že se to stane, zdálo se to velmi logické."