Dennis chtěl citlivé informace týmu Brawn GP
Nick Fry ve své nové knize zmínil službičku z roku 2009
Nick Fry byl významným členem týmu z Brackley, který se během jeho působení změnil z BAR na tovární stáj Hondy, pak na soukromý Brawn GP a nakonec na současný Mercedes. Nyní je z něj spisovatel, vychází mu kniha Survive. Drive. Win. (Přežít. Jezdit. Zvítězit.), v níž se věnuje sezoně 2009, jeho jediné mistrovské. Samozřejmě nemohou chybět odhalení ze zákulisí, vždyť výsledek šampionátu už známe. Mezi nejkontroverznější bude jistě patřit pasáž o neobvyklé žádosti Rona Dennise z McLarenu, které bylo vyhověno.
"Potřeboval bych od tebe službičku," měl údajně říct šéf McLarenu do telefonu výkonnému řediteli, který byl i minoritním spolumajitelem týmu. McLaren získal rok předtím mistrovský titul s Lewisem Hamiltonem, jenže do sezony 2009 nevykročil vůbec dobře, zatímco vozy Brawnu ovládly téměř celou její první polovinu. Oba týmy přitom používaly motor Mercedes.
"Naše šasi není vůbec dobré, jak sis asi všiml, jenže moji inženýři mi tvrdí, že aerodynamika je špičková. Ale já jim to prostě nevěřím," cituje Fry šéfa týmu, jenž byl pouze dva roky předtím namočený do tzv. Spygate, za kterou FIA vystavila dosud rekordní pokutu 100 milionů amerických dolarů. "Chtěl vědět, jak dobrá je naše aerodynamika. Jaká čísla dostáváme, když je náš vůz v aerodynamickém tunelu. To je ve F1 totéž, jako kdyby si někdo chtěl sáhnout na bedlivě hlídané korunovační klenoty."
Dennis ale dostal, oč požádal. "Sehrál důležitou roli v tom, že jsme dostali souhlas používat motory Mercedesu. On musel dát souhlas. McLaren byl hlavním týmem Mercedesu a Dennis měl právo veta. Žádat jiný tým o čísla z aerodynamického tunelu je tedy sice hodně nezvyklé, ale...," napsal Fry.
Dennisovou reakcí na hodnoty dosažené Brawnem bylo "hrobové ticho". Třeba ale říci, že Fry uvádí, že mu dal pouze čísla, ne konstrukční tajemství, kterými se dala dosáhnout.