Speciál: Statistiky předjíždění v sezóně 2010
Kdo má nejvíce skalpů a z koho si piloti dělají trhací kalendář?
Ve Formuli 1 se naplno rozběhly prázdniny a tak je vhodná chvíle na ohlédnutí a zhodnocení letošní sezóny. Přinášíme vám první z letních speciálů, tentokrát mapující předjíždění v letošní sezóně Formule 1. Nudný Bahrajn vyvolal paniku z extrémně nízkého počtu předjíždění, nicméně hned další velké ceny nás naštěstí přesvědčily, že přece jen tak zle nebude. Máme za sebou hned několik nesmírně zajímavých závodů, plných napětí a tvrdých soubojů na trati.
Samotné číslo reprezentující počet předjetí v letošní sezóně již dosáhlo hodnoty 345, což je o 100 předjetí více než v celé loňské sezóně dohromady a jde o nejvyšší číslo od roku 1993! A nezapomínejme, že máme před sebou ještě sedm dalších závodů.
Níže naleznete hned tři statistické tabulky - v první se dozvíte "kdo předjel koho", tedy skalpy jednotlivých pilotů, v druhé tabulce potom na kterých pozicích jednotliví jezdci provedli úspěšný předjížděcí manévr, a ve třetí počet předjetí pilotů v jednotlivých závodech.
Do těchto statistik se nepočítají: předjetí na startu a v prvním kole, předjetí o kolo zpět, předjetí přes boxy, předjetí poškozeného vozu (havárie, defekt, porucha...) a ilegální předjetí (potrestané komisaři).
Statistika předjíždění - head-to-head
Největší počet předjetí (30) prozatím předvedl Lewis Hamilton, doposud žádné nepředvedl Sakon Jamamoto. Nejvíce předjížděným pilotem je Heikki Kovalainen (47), nejméně potom Robert Kubica (2).
Statistika předjíždění - předjetí dle získané pozice
Z následující statistiky jde jasně vidět, na kterých pozicích se nejvíce bojuje. Souboje o pozice nejvyšší jsou bohužel mnohem vzácnější, avšak úspěšné předjetí v boji o stupně vítězů jsme letos mohli vidět hned devětkrát.
Statistika předjíždění - předjetí dle jednotlivých závodů
Největší porce předjížděcích manévrů jsme se dočkali při promáčené Velké ceně Číny, bylo jich hned 82! Naopak nejnudnějším podnikem bylo z hlediska předjíždění tradičně Monako.