Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tvrdá práce bez odměny

Tvrdá práce bez odměny

Jarek Janiš musel odstoupit kvůli problému s brzdami.

Jarek Janiš musel odstoupit ze závodu na Norisringu kvůli problému s brzdami, který ho zpomalil od zhruba třetiny závodu. Rekordní návštěva 132 000 diváků viděla stupně vítězů zabrané jezdci vozů AMG-Mercedes třídy C, vítězem byl Gary Paffett.

Celý závodní víkend na Norisringu provázela úžasná atmosféra, v sobotu večer proběhla v přilehlém parku velká párty, kde se kempující lidé bavili a stihli sledovat i večerní čtvrtfinálový zápas fotbalového mistrovství Evropy, zábava trvala až do pozdních nočních hodin. Tribuny byly již od rána hodně zaplněny a další tisíce fanoušků přicházely v průběhu dopoledne, ačkoliv byla zatažená obloha a občas lehce zapršelo. Zahřívací trénink potvrdil vyrovnanost startovního pole, dvacet jezdců se vešlo do jediné sekundy. Janiš pracoval s týmem na nastavení vozu pro závod a rovněž se trénovaly zastávky v boxech. Mladý český jezdec ukázal dobrou formu a zajel 13. čas, jen dvě desetiny mu chyběly na páté místo.

Před startem závodu proběhla show pro diváky, jezdci se jim představili při objetí okruhu v kabrioletech. Samotný start proběhnul bez nehod. Z pole position startující Jean Alesi, který tady loni ulil start, měl pomalejší rozjezd a dostali se před něj Christijan Albers a Gary Paffett. Janiš měl dobrý start a v první zatáčce si polepšil o dvě místa. Vedoucí čtveřice vozů AMG-Mercedes třídy C se začala odpoutávat od zbytku startovního pole, za nimi se odehrával tuhý boj. Janiš držel svou pozici a dokázal odrazit nápor exšampiona DTM Laurenta Aiella. Při prvních zastávkách v boxech došlo ke změně ve vedení, kam pronikl Gary Paffett, který měl jednu z nejkratších zastávek v historii DTM a dostal se před Alberse. Janiš byl v kontaktu se skupinou bojující o body, ale po 20. kole se musel potýkat s prodlužující se dráhou brzdového pedálu.

Krátce před polovinou závodu došlo k lehké přeháňce a všichni jezdci se museli mít na kluzké trati na pozoru. Janiš byl v té době jedním z nejrychlejších jezdců na trati, ale prohřátý povrch vozovky rychle oschnul a znovu ho začaly trápit brzdy. Klesnul o několik míst a nakonec musel odstoupit, protože hrozilo úplné selhání brzd. Paffett udržel vedení až do cílové vlajky, za ním dojeli Albers a Bernd Schneider, Alesi havaroval kvůli problémům s brzdami.

Jarek Janiš: "První část závodu se mi líbila. Měl jsem dobrý start a v první zatáčce se dostal před dva jezdce. Držel jsem se jezdců přede mnou a první zastávka byla velmi dobrá. Bohužel krátce poté se začala prodlužovat dráha brzdového pedálu a musel jsem hodně brzdit motorem, abych vůz zpomalil, kvůli tomu se hodně smýkal. Snažil jsem se brzdy co nejvíce šetřit, ale nakonec jsem to musel vzdát, protože brzdový pedál se prakticky propadnul. Samozřejmě jsem zklamaný, ale jediné co mohu udělat je to, že se budu soustředit na další závod."

Karl Jennings, Janišův inženýr: "Tento okruh je znám tím, že je náročný na brzdy a dnes to postihlo nás. Nevíme ještě přesnou příčinu jejich selhání, ale zdá se, že se přehřály zadní brzdy. Dnes bylo hodně teplo a když jedete ve formaci vozů, teplota se ještě zvyšuje. Vůz byl jinak dobře vyvážený."