Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bridgestone se obává o množství přechodných pneumatik

Bridgestone se obává o množství přechodných pneumatik

Týmům by totiž jejich předepsaný počet nemusel stačit.

Bridgestone se obává, že by týmům nemusel stačit limitovaný počet sad přechodných pneumatik, pokud by víkend Velké ceny Belgie nadále provázely přechodné podmínky.

Každý tým má během závodního víkendu k dispozici tři sady mokrých a čtyři sady přechodných pneumatik a Hirohide Hamašima, šéf oddělení vývoje pro motorsport u Bridgestonu, říká, že poté, co týmy jednu sadu spotřebovaly během včerejších tréninků, by jich nemuselo zbýt dostatek.

"Byl jsem velice překvapený, když ve druhém volném tréninku všichni zničili jednu sadu přechodných pneumatik," řekl Hamašima. "Podle většiny názorů klesá výkonnost přechodných gum už po pěti až deseti kolech.

Mám velké obavy, že když odstartují na přechodných pneumatikách a po deseti kolech začne pršet, gumy nebudou výkonnostně stačit. Pak bude hospodaření s pneumatikami velice, velice klíčové."

Hamašima řekl, že za normálních okolností stanovené množství sad bohatě stačí, jenže smíšené páteční podmínky vytvořily unikátní situaci.

"Před pár lety si (Flavio) Briatore velice stěžoval na to, že není dost přechodných pneumatik, my jsme ale všem vysvětlili, že předchozí data ukázala, že tři sady mokrých a čtyři sady přechodných pneumatik stačí. To platilo až do včerejška. Co se tohoto víkendu týče, tak nevím, nevím."

Na pravidlo o omezení počtu sad mokrých a přechodných pneumatik si stěžují také jezdci, například Lewis Hamilton podotkl, že bylo hloupé mít vše připraveno, ale muset zůstat v garáži.

"No, pro fanoušky by bylo lepší, kdybychom měli více pneumatik a mohli víc jezdit a testovat, protože kvůli tomu tady jsme," řekl. "Připadá mi to trochu hloupé být tady, celou dobu být připravený a pak jen celý pátek prosedět v garáži.

Dřív to bývalo lepší, dalo se vyjet a trénovat a trénovat a trénovat. O tom to bylo."