Maldonado udržel těsné vítězství před letícím Parentem
GP2, Spa-Francorchamps - hlavní závod
Pastor Maldonado prodloužil svou úctyhodnou šňůru vítězství v hlavních závodech letošní sezóny GP2, když ve Spa-Francorchamps vyhrál už šestý sobotní závod za sebou.
Tentokrát ale neměl na růžích ustláno, v závěru musel totiž ustát extrémní tlak doslova letícího Alvara Parenteho, který se pro tento víkend vrátil do kokpitu vozu týmu Coloni jako náhradník za Alberta Valeria.
Poté, co byl vítěz včerejší kvalifikace Michael Herck penalizován za nerespektování žlutých vlajek, startoval z pole position domácí Jerome d'Ambrosio. Za něj se na začátku probil Maldonado, na třetí pozici postoupil jeho hlavní soupeř Sergio Perez.
Za první zatáčkou došlo ke kolizi mezi Samem Birdem a Danim Closem. Bird totiž z La Source odjížděl velmi pomalu, na což Clos nestačil zareagovat, zezadu do Brita narazil a jeho vůz se vznesl do vzduchu. Na trať poté musel na pár kol vyjet safety car.
Pořadí se pak měnilo při zastávce v boxech. K té jako první odbočil Perez, který ale překročil povolenou rychlost a byl potrestán průjezdem boxovou uličkou, což jej vyřadilo z bitvy o vítězství.
Důležitý krok k dalšímu prvenství ale udělal Maldonado, jehož mechanici odvedli skvělou práci a Venezuelan se v boxech posunul před d'Ambrosia.
V čele pak ale dlouho jezdil Parente, který vsázel na velice pozdní zastávku. V závěru navíc sílila hrozba deště, což by pro Portugalce znamenalo mistrovský tah. Zatímco on by si přezutím na mokré gumy odbyl svou povinnou zastávku, ostatní by museli k mechanikům podruhé, což by jej dostalo do pohodlného vedení.
Jenže déšť nakonec nepřišel a tak se Parente vydal k mechanikům pro nové zadní hladké pneumatiky. To už ale v závodě nepokračoval d'Ambrosio, kterého zradila technika. Parente se z boxů vrátil na druhém místě, těsně před třetím Romainem Grosjeanem.
Tomu ale velice rychle ujel a naopak začal stahovat Maldonada. Ještě dvě kola před cílem ztrácel pět sekund, ty ale stačil vymazat a na konci posledního kola byl těsně za Venezuelanem. Ten pak sice v nájezdu do závěrečné šikany udělal chybu, její druhou část si ale zkušeně pohlídal a vítězství si sebrat nenechal.
Parente tak nakonec obsadil druhé místo se ztrátou pouhé čtvrt sekundy. Být ale závod o kolo delší, asi by Portugalec dokázal obhájit své loňské vítězství.
Stupně vítězů nakonec doplnil skvěle jedoucí Grosjean, který tentokrát u DAMS nahradil zraněného Ho-Pina Tunga. A to, co se Francouzi nepovedlo na Hockenheimu, vyšlo nyní.
Na čtvrté pozici dojel Charles Pic, pátý skončil náhradník stále ještě léčícího se Josefa Krále Luca Filippi, šestý byl Oliver Turvey.
Sergio Perez předváděl po své penalizaci velkou stíhací jízdu, kterou nakonec dotáhl na sedmé místo. Do zítřejšího sprintu tak vyrazí z první řady a bude mít velkou šanci stáhnout Maldonadův náskok v čele šampionátu.
Poslední bod a pole position pro zítřejší sprint si vyjel Rodolfo Gonzalez, první desítku pak doplnili Giedo van der Garde a Johnny Cecotto.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
P.Maldonado | Rapax |
52:27.763
|
2.
|
A.Parente | Scuderia Coloni |
+ 0.243
|
3.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 4.766
|
4.
|
C.Pic | Arden International |
+ 13.815
|
5.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 16.085
|
6.
|
O.Turvey | iSport International |
+ 21.117
|
7.
|
S.Perez | Barwa Addax Team |
+ 21.713
|
8.
|
R.Gonzalez | Arden International |
+ 27.375
|
9.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 30.834
|
10.
|
J.Cecotto | Trident Racing |
+ 32.342
|
11.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 32.772
|
12.
|
F.Leimer | Ocean Racing Technology |
+ 33.642
|
13.
|
M.Ericsson | Super Nova Racing |
+ 34.932
|
14.
|
J.Bianchi | ART Grand Prix |
+ 40.297
|
15.
|
A.Zaugg | Trident Racing |
+ 41.390
|
16.
|
L.Razia | Rapax |
+ 45.553
|
17.
|
M.Chilton | Ocean Racing Technology |
+ 1 kolo
|
18.
|
D.Valsecchi | iSport International |
+ 1 kolo
|
19.
|
V.Arabadzhiev | Scuderia Coloni |
+ 3 kola
|
|
J.d'Ambrosio | DAMS |
+ 5 kol
|
|
M.Herck | DPR |
+ 7 kol
|
|
F.Crestani | DPR |
+ 23 kol
|
|
S.Bird | ART Grand Prix |
+ 25 kol
|
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 25 kol
|
Průběžné pořadí po patnácti závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
P.Maldonado | Rapax |
87
|
2.
|
S.Perez | Barwa Addax Team |
53
|
3.
|
D.Clos | Racing Engineering |
43
|
4.
|
J.Bianchi | ART Grand Prix |
39
|
5.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
34
|
6.
|
C.Pic | Arden International |
28
|
7.
|
O.Turvey | iSport International |
28
|
8.
|
S.Bird | ART Grand Prix |
26
|
9.
|
D.Valsecchi | iSport International |
21
|
10.
|
L.Razia | Rapax |
20
|
11.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
18
|
12.
|
G.Ricci | DPR |
16
|
13.
|
J.d'Ambrosio | DAMS |
12
|
14.
|
M.Herck | DPR |
12
|
15.
|
M.Ericsson | Super Nova Racing |
11
|
16.
|
A.Parente | Scuderia Coloni |
9
|
17.
|
F.Leimer | Ocean Racing Technology |
8
|
18.
|
A.Zaugg | Trident Racing |
6
|
19.
|
R.Grosjean | DAMS |
6
|
20.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
5
|
21.
|
A.Valerio | Scuderia Coloni |
4
|
22.
|
J.Cecotto | Trident Racing |
3
|
23.
|
R.Gonzalez | Arden International |
1
|