Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso nemá příliš velké obavy z mokrého závodu

Alonso nemá příliš velké obavy z mokrého závodu

Španěl dnes v Singapuru podvacáté vyhrál kvalifikaci.

Fernando Alonso se po dnešní kvalifikaci nechal slyšet, že se příliš neobává hrozby deště a mokré trati pro zítřejší závod, přestože si jezdci během tohoto víkendu stěžují na fakt, že trať osychá velmi pomalu.

Pilot Ferrari dnes vybojoval svou dvacátou pole position kariéry, když porazil o tomto víkendu dosud dominantního Sebastiana Vettela rozdílem menším než jedna desetina.

Alonso, kterému nyní na lídra průběžného pořadí Marka Webbera chybí 19 bodů, přiznal, že na něj zítra čeká velice těžký závod, na druhou stranu ale věří, že Ferrari je v Singapuru silné jak za sucha, tak za mokra.

"Bude to náročný závod, pro start ale máme tu nejlepší pozici," řekl Alonso. "Samozřejmě, pole position nám pomůže jak za sucha, tak i za mokra kvůli viditelnosti, takže se pokusme tuhle příležitost využít.

Pokud zítra bude někdy během dne pršet, budou na trati místa, která zůstanou mokrá, takže to bude svým způsobem závod o přežití. Startovat z pole position je ta nejlepší věc, nemám obavu ani z mokra, ani ze sucha, měli bychom být rychlí v obou podmínkách."

Alonso ale dodal, že pokud bude zítra v závodě trať mokrá, neznamená jeho pole position tak moc.

"Víme, že jsou okruhy, na kterých je pole position důležitá a tohle je jeden z nich. Pokud bude během dne pršet, pak budou zatáčky číslo tři a pět mokré, takže za takových podmínek možná pole position znamená méně, můžete tu totiž ztratil čtyři nebo pět sekund. Je to ta nejlepší pozice, ze které můžete startovat.

Při přípravě na toto nedělní odpoledne potřebujete dobrou sobotu a to se nám povedlo.

Hlavním cílem je být na pódiu. Lewis a Mark jsou v tuto chvíli v šampionátu vpředu, takže je cílem je porazit, pokud to dokážeme, a pokud ne, pak musíme dojet co nejblíže, abychom neztratili víc bodů. Zítřejším úkolem je tak učinit a pokud pak bude v čele šampionátu někdo jiný, budeme se poměřovat s ním."

Alonsa potkalo ve druhé části kvalifikace malé drama, když musel změnit mapování svého motoru. Jeho týmový kolega Felipe Massa totiž v první části nebyl schopen zajet ani jedno letmé kolo, kvůli problémům s motorem totiž zastavil na trati.

"Samozřejmě jsme se snažili pochopit Massovy problémy, dívali jsme se na telemetrii, ale dokud auto nebude zpátky, nebudeme to přesně vědět.

Provedli jsme nějaké bezpečnostní změny, abychom neriskovali. Zkoušeli jsme tu trochu experimentovat a po tom, co se stalo Massovi, jsme se vrátili ke staré mapě. Ve druhé části jsme měli staré mapování a ve třetí už jsme nastavili to správné, takže se auto chovalo lépe."