Jezdci si nový korejský okruh pochvalují
Vjezd do boxů ovšem vzbuzuje obavy o bezpečnost.
Zbrusu nový okruh pro Velkou cenu Koreje si u jezdců vysloužil první pochvaly. Závodníci už absolvovali procházky a seznámení s tratí v Jeongamu a jejich první dojmy jsou pozitivní.
Ačkoliv hlavní otázkou, která se ještě nedávno kolem místní premiérové velké ceny točila, bylo, zda se vůbec pojede, jezdci nyní tvrdí, že jsou příjemně překvapeni tím, co už měli možnost vidět.
Například Felipe Massa řekl: "Tahle trať vypadá docela zajímavě. Jak jsem včera viděl, když jsem si okruh procházel, jsou tu všechny typy zatáček, které můžete vidět na řadě jiných okruhů.
Jsou zde pomalé zatáčky, body prudkého brzdění, dlouhé rovinky, velice rychlé zatáčky a také středně rychlé zatáčky, které se pojedou na trojku nebo čtyřku. Myslím, že tu od každého trochu, takže to vypadá zajímavě."
Lewis Hamilton dodal: "Pořadatelé si zaslouží poplácat po zádech za to, jak to tu připravili, a zdá se, že z toho bude dobrá podívaná."
Nick Heidfeld řekl: "Okruh vypadá vážně pěkně. Profil vypadá skvěle, ne všechno je sice hotové, ale je to lepší, než co jsem očekával po tom, co jsem během posledních týdnů slyšel."
Sebastian Vettel dodal: "Když jsem si dnes ráno okruh procházel, vypadal zajímavě, je tu spousta tribun, tak snad o tomto víkendu přijde dost diváků.
K samotnému okruhu, uvidíme, jaká bude přilnavost, ale vzhledem k tomu, že se hodně pochybovalo a mluvilo o tom, zda se vůbec pojede, odvedli tu za poslední dobu velice dobrou práci. Většina věcí je hotová, takže by pro nás mělo být všechno v pořádku, až vyjedeme."
Navzdory tomu, že jezdci si pochvalují tvar okruhu, objevily se mezi nimi obavy o přilnavost povrchu, který byl položen teprve před několika týdny.
Bernd Mayländer, řidič safety caru, už měl možnost se po novém okruhu svézt a i on se potýkal s problémy, když dokonce i on vycestoval mimo trať.
"Je tu řada náročných zatáček," řekl Robert Kubica. "Hodně bude záležet na stupni přilnavosti této tratě. Jestli se v rychlých zatáčkách pojede naplno, nebo ne, jak velká výzva to bude, jestli tu budou opravdové zatáčky, nebo jen zatáčky na plný plyn, ve kterých se nedá získat ani ztrati čas. Ale je to docela hezké.
Ty první zatáčky jsou docela nudné, ale myslím, že by se tu mohlo odehrát nějaké předjíždění, ale opět, povrch bude hrát velkou roli a také fakt, jestli to mimo ideální stopu bude klouzat, nebo ne. Pokud ano, pak by se v první a třetí zatáčce mohly naskytnout nějaké šance k předjíždění.
Přestože jsme na kluzké podmínky připraveni, myslím, že to bude klouzat ještě víc, než si myslíme. Normálně si ani neužijete jízdu s vozem Formule 1, když to klouže, ale v podobné situaci jsme byli už v Kanadě, kde ten nový povrch byl vážně kluzký, ale uvidíme, jak se to zítra vyvine."
Massa věří, že tento víkend by pro všechny jezdce mohl být velikou výzvou, ať už kvůli kluzkému povrchu, nebo hledání správného nastavení.
"Samozřejmě i v safety caru na to šlapou a když na okruhu tlačíte, o trochu minete brzdný bod, což se může stát.
Minimálně první den rozhodně uvidíme nějaké výlety mimo trať, protože trať bude velice, velice špinavá.
Na co se musíme zaměřit, je nastavení, protože trať se ze dne na den kompletně změní a když budete pracovat na nastavení pro špinavou trať a další den to bude lepší, pak bude vaše nastavení špatné."
Obavy jezdců směřují také k závěrečnému úseku, kde za zatáčkou z obou stran lemovanou betonovými zdmi následuje nájezd do boxů. Toto místo by podle závodníků mohlo vytvářet nebezpečné situace.
"Nejprv se tam musíme projet, abychom si byli zcela jistí, ale při procházce byla jediným problémem poslední zatáčka, která nevypadá ideálně," nechal se slyšet Nick Heidfeld. "Všude jinde jsou únikové zóny, ale v této zatáčce je nalevo i napravo zeď. Možná to má nějaký důvod, ale já myslel, že tam je místa dost."
Viantonio Liuzzi dodal: "Musím říct, že nájezd do boxů nevypadá nejlépe, ale výjezd je v pořádku. Vypadá to docela zrádně, myslím, že to mohli udělat trochu rovnější.
Je to docela daleko od trati, takže když budete prudce brzdit, můžete ztratit kontrolu nad vozem. Ale rozhodnutí není na mně. Může to být docela ošemetné, protože ta pravá zatáčka vedoucí na rovinku je slepá, takže tam můžete narazit na někoho pomalého, kdo zvolňuje a zajíždí do boxů. Může to být zrádné.
Zítra musíme projít na setkání pár věcí, ale jak jsem řekl, jsem šťastnější, než když jsem sem jel. Zdá se to být docela dobré. Pár věcí je třeba zlepšit a v pátek si o nich popovídáme s Charliem."