Šéf Renaultu unešen přístupem Heidfelda
Německý pilot zapůsobil na vedení svým okamžitým nasazením.
Šéf týmu Renault Eric Boullier je nadšený dosavadní prací Nicka Heidfelda. Ten se podle jeho slov velice rychle adaptoval na svou roli a už nyní je silným vůdcem týmu. Nebylo proto příliš těžké rozhodnout o tom, zda právě on je tou správnou náhradou za zraněného Roberta Kubicu.
Zkušený Němec tak bude doplňovat Vitalije Petrova, dokud se Kubica plně nezotaví ze svých zranění, která utrpěl při havárii v rallye před třemi týdny. Heidfeld se v barvách Renaultu zúčastnil některých letošních předsezónních testů, ve kterých jej tým pro roli náhradníka zkoušel.
"Způsob, jakým vstoupil do týmu, přišel do továrny, absolvoval stručný úvod s inženýry a na hodinu si s námi sedl. Při testování v Jerezu jsem poslouchal rádio a způsob, jakým mluvil s inženýry, jako už by byl přímou součástí (týmu). Již to ráno jsem byl napůl přesvědčen," řekl Boullier.
Boullier podotkl, že od Heidfelda neočekával tak rychlý a rozhodný přístup.
"Byl jsem překvapen, že se tak brzo a snadno vžil do role týmového lídra. Pochopil bych, kdyby mu to zabralo nějaký čas. Ten člověk si už po první jízdě jasně žádal nějaké změny, pokud by s týmem mohl zůstat."
Bouiller řekl, že schopnost předvést technické vedení bylo klíčovým faktorem při hledání náhradníka za Kubicu a proto byl Heidfeld po celou dobu volbou číslo jedna.
"Protože k nehodě došlo v tak rané fázi sezóny, došli jsme k závěru, že velmi rychle potřebujeme hodně zkušeného, rychlého jezdce s dostatkem vůdčích schopností nebo aby byl schopen rozhodovat v klíčových momentech za celý tým," pokračoval Bouiller.
"Když sestavujete tento profil, a já jsem přidal, pokud by to bylo možné, zkušenosti s pneumatikami Pirelli a znalosti systému KERS z roku 2009, bylo zřejmé, že existuje jen jedna volba splňující všechna kritéria, což byl Nick.
Navrch toho všeho jsme se už loni několikrát setkali, protože chtěl velmi pozorně sledovat situaci s naší druhou závodní sedačkou pro rok 2011. Dokonce jsme o tom mluvili i s Robertem. Já jsem tam však byl příliš brzy, teprve se probouzel z kómatu, ale Gerard (Lopéz) s ním mluvil a Robert řekl dvě jména: Nick a (Vitantonio) Liuzzi."
Renault má také rezervní piloty Bruna Sennu a Romaina Grosjeana. Navíc také díky programu vyhledávání mladých talentů má k dispozici další tři jezdce: Fairuze Fauzyho, Ho-Pina Tunga a Jana Charouze.
"Kdyby se toto stalo později v sezóně, s již rozvinutým vývojem vozu, vybral bych jednoho z našich náhradních jezdců," zdůvodňoval Bouiller své rozhodnutí nevyužít rezervní jezdce.
"Navíc, člověk, který by s námi strávil šest měsíců, by všechny znal a věděl by, jaké jsou postupy. Bylo tam příliš velké riziko naložit tolik zodpovědnosti na bedra dvěma mladým klukům. Měli by pod kontrolou celý vývoj vozu a bylo by hloupé sázet na ně."