Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Účastníci MS GT1 2011: 2.díl

Účastníci MS GT1 2011: 2.díl

JR Motorsports.

Druhým letošním nováčkem je ostrovní JR Motorsports (podle seznamu pořadatele), není však vyloučena změna názvu na JRM Racing. Je součástí holdingu JRM Group, který zastřešuje mj. loňského účastníka MS GT1, Sumo Power GT. Což by mělo týmu přinést výhodu v podobě zkušeností, jezdců, ale i dat stejného vozu.

Zatímco JR Motorsports začal psát svoji historii teprve nedávno, JRM Group má za sebou více jak 20 let zkušeností v motorsportu a úpravách vozidel. V roce 1988 koupil britský podnikatel James Rumsey firmu ADR Motorsport z Chesterfieldu. Během 90tých let se společnost zabývala přípravou a provozováním závodních vozů na okruhy a rallye. Při vstupu do nového století firma opustila vozy Peugeot a Vauxhall a začala se věnovat vývoji Mitsubishi Lancer pro závody rallye. V roce 2004 partnerství britského úpravce a ostrovního zastoupení japonské automobilky bylo prohloubeno na úplnou přípravu vozů, korunovanou tituly v britském mistrovství v letech 2007 a 2008. Rozvíjející se firma vlastní od léta 2009 moderně vybavenou pobočku v městečku Rye ve východním Sussexu. Ve spolupráci s NISMO (Nissan Motorsports International Co Ltd.) byl v lednu 2010 představen nový projekt pro světové mistrovství GT1. V minulém roce úspěšně vystupoval pod názvem nového člena skupiny JRM, Sumo Power, což vedlo britskou společnost k rozhodnutí rozšířit letos své aktivity v GT1 o další stáj, JR Motorsports.

Vedení týmu převezme Nigel Stepney, loňský vedoucí stáje Sumo Power GT. Zde působil od ledna roku 2010 ve funkci hlavního inženýra, než převzal v srpnu vedení stáje po Allenu Orchardovi. Předtím byl britský technik dlouhou dobu uznávaným a zkušeným technikem v týmech F1 Shadow, Lotus, Benetton a Ferrari. V posledně jmenovaném týmu se podílel na úspěšném tažení Michaela Schumachera ve funkci hlavního mechanika. Změny ve vedení po odchodu německého šampióna se staly pro britského technika natolik neúnosné, až vyústily v rozhodnutí dříve oddaného pracovníka předávat cenné informace konkurenčnímu týmu a následnému vynucenému odchodu. Před nástupem do britské stáje byl ředitelem oddělení závodních technologií u společnosti Gigawave, poté se podílel na vývojovém programu Nissanu pro šampionát GT1.

Posádka vozu č. 22: Richard Westbrook  /Peter Dumbreck  

Richard Westbrook nastoupil do GT1 sice až v polovině sezóny, přesto se mu podařilo získat 57 bodů, což stačilo na celkové 13. místo. Byl kolegou Thomase Mutsche v týmu Matech Competition. Nejlepšími loňskými výsledky byla pouze tři druhá místa, nicméně rodák s Chelmsfordu se může pochlubit titulem z roku 2009 ve třídě GT2 mistrovství FIA GT.

Peter Dumbreck tvořil loni s Michaelem Krummem nejúspěšnější posádku nejen stáje Sumo Power GT, ale i mezi jezdci pilotujícími Nissan GT-R. Bylo z toho deváté místo v celkovém hodnocení s jednou výhrou na kontě v kvalifikačním závodě v Portugalsku. Na stupně vítězů vystoupil se svým kolegou ještě čtyřikrát (dvě druhá a dvě třetí místa), k nimž přidal body za čtvrté a šesté místo. Celkový součet se tak zastavil na čísle 71.

Posádka vozu č. 23: Michael Krumm  /Lucas Luhr  

Loni celkově devátý Michael je také zkušeným pilotem, jehož kariéra se dlouhou dobu odehrávala v zemi vycházejícího slunce. Zde soutěžil v řadě šampionátů, včetně gétéčkových JGTC (s tituly v roce 1997 a 2003) a Super GT.

Lucas Luhr je sice nováčkem v GT1, jedná se však o zkušeného pilota s vozy GT a dlouhý výčet úspěchů hovoří za vše. V letech 2002 a 2003 se za volantem Porsche 911 stal vítězem seriálu ALMS a závodě 24 hodin v Le Mans, obojí ve třídě GT (nynější GT2), o rok později přidal se stejným vozem titul ve třídě N-GT (GT2) v mistrovství FIA GT. Posléze zkoušel štěstí v kokpitu Porsche RS Spyder (LM P2) v ALMS, aby zde vyhrál ve třídě v roce 2006. Následoval přestup do královské třídy LM P1 s titulem v roce 2008, tentokráte za volantem Audi R10 TDI.

JR Motorsports odkoupil oba Nissany GT-R (více o voze Zde ) od stáje Swiss Racing Team, kteří se s japonskými vozy loni trápili. Naopak britský tým Sumo Power GT, s nímž je JR Motorsports úzce spjat, našel recept na úspěšné vystoupení v MS GT1. Zbarvení vozu si můžete prohlédnout Zde .

Zázemí týmu bude v nedávno otevřené pobočce JRM Group v Rye na jihu anglického pobřeží, v městečku ležícím 60 km jižně od Londýna. Na ploše 50 000 metrů čtverečních je mj. umístěn sklad a prodejna dílů Sumo Power, dva dynamometry, rovnací stolice, CNC obráběcí stroje a studio s CAD/CAM návrhy. Své místo zde má stáj Sumo Power GT a další stáje patřící do skupiny JRM.

V materiálech pořadatelské organizace je zapsána níže uvedená adresa webových stránek britské stáje. V současné době je však nabízena jako neobsazená.

Web: www.jrm-racing.com