Dusseldorp vyhrál bitvu o své první vítězství
Pro první body si dojel Enge s Müllerem.
Nováček Step Dusseldorp a Clivio Piccione vyhráli svůj první závod v GT1 ve své kariéře. Triumfu se jim podařilo dosáhnout po startu z pátého místa, trpělivé jízdě ve vedoucí skupině a rychle provedené výměně jezdců a pneumatik.
Při letmém startu se přes vítěze kvalifikačního závodu, Martina, přehnala dvojice nissanů pilotovaná Bernoldim a Dumbreckem. O totéž se pokoušel také Winkelhock v nájezdu do první zatáčky, ale musel krotit lehké smýknutí svého lamborghini a v útoku nebyl úspěšný. Své bohaté zkušenosti zužitkoval Mücke, který se během prvního kola dokázal propracovat z 15. startovní pozice na osmou příčku po prvním kole.
Bernoldi dokázal na chvilku odjet, ale brzy musel odolávat náznakům útoku Dumbrecka s nissanem. Toho následoval Martin s fordem, Winkelhock s lamborghini a vše ve voze Aston Martin kontroloval Piccione. Vedoucí pětice se dokázala řadu kol vejít do rozmezí dvou vteřin.
Již v sedmém kole vjel do boxové uličky Brabham s nissanem. Důvodem bylo odpykání trestu za start, během něhož využil prostoru mimo vytýčenou dráhu k získání výhody. O pět kol později další nissan, pilotovaný Luhrem, také navštívil boxy. Zastavil u svých mechaniků na výměnu levého předního kola po defektu pneumatiky.
Třinácté kolo bylo nešťastné pro Dumbrecka, jehož zaváhání poblíž podjezdu hotelu využil bez váhání Martin a britského pilota předjel. Začal si budovat náskok.
Krátce nato se přiblížila doba, během níž je možné vyměnit závodníky. Do boxů zajeli současně vedoucí Bernoldi následovaný Martinem. U obou vozů došlo k výměně jezdců, Bernoldiho vystřídal Zonta a Martina Makowiecki. Mako nezvládl výjezd z boxového stání a zaklínil se do boku Zontova nissanu. V uličce jeli oba v těsném kontaktu jehož výsledkem bylo proražení pravé přední pneumatiky vozu Zonty. Brazilec se sice dostal ke svým mechanikům na výměnu pneumatiky, ale poškození vozu při potyčce v boxech jej později donutilo odstoupit ze závodu. Makowiecki byl později potrestán průjezdem boxovou uličkou.
Ve vedení se ocitl na jedno kolo Dumbreck, než předal vůz Westbrookovi. Britskému jezdci se v 16. kole podařilo zdolat Makowieckeho ford, přestože nevypadal, že by byl po srážce v boxech vážněji poškozen.
Bez problémů neproběhla ani zastávka u stáje All-Inkl.com, když Dominik Schwager ztratil drahocenný čas startováním motoru svého lamborghini. Naopak bleskově byl odbaven Dusseldorp, který se díky povedené zastávce dostal do vedení.
Mezitím na okruhu druhý Makowiecki neubránil druhé místo před nissanem řízeným Westbrookem. Britský pilot se vzápětí začal snižovat šest vteřin ztráty na vedoucího Holanďana. Pod tlakem čtvrtého Picciniho (Aston Martin) se ocitl Basseng.
V 27. kole byl Westbrookův nissan poblíž zadního nárazníku Dusseldorpova aston martinu. Holandský pilot musel ve zbývajících čtyřech kolech do cíle čelit tlaku mistra GT2 z roku 2009. Přestože v posledním kole britský pilot jednou zaváhal a nabral mírnou ztrátu. Výborným výsledkem bylo třetí místo posádky Basseng/Winkelhock ze stáje All-Inkl.com.
A jak dopadli naši zástupci? Šachovnicový praporek neviděl Jiří Janák poté, co jeho lamborghini byl nucen odstavit pravděpodobně po závadě na zavěšení. Martin Matzke s Pavlovićem dojel na dvanácté pozici, přestože zažil horkou chvilku po výletu z tratě. V problémech se ve stejnou dobu ocitl totiž také druhý vůz belgického týmu. Pouze Tomáš Enge si odváží z Abú Zabí osm bodů za šesté místo. Vzhledem ke startu z 16. příčky jej lze považovat za úspěch.
Záznam závodu je již v archivu GT1 TV – náhled obsahuje Nissan GT-R stáje Sumo Power v pozadí s Lamborghini. Délka nahrávky je 2:09, v záznamu se lze rychleji pohybovat posunem kolečka na spodní liště. Zkrácený záznam kvalifikačního závodu začíná v čase 19:30, hlavní závod v čase 39:00. Zde
Příští dvojice závodů se koná v belgickém Zolderu ve dnech 9.-10. dubna.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
C.Piccione/S.Dusseldorp | Hexis AMR |
1:00:02.053
|
2.
|
P.Dumbreck/R.Westbrook | JR Motorsports |
+ 0.474
|
3.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 14.539
|
4.
|
A.Piccini/C.Hohenadel | Hexis AMR |
+ 15.296
|
5.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 15.934
|
6.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
+ 23.061
|
7.
|
K.Wendlinger/P.Kox | Swiss Racing Team |
+ 17.277
|
8.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
+ 22.053
|
9.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 32.952
|
10.
|
M.Hezemans/N.Catsburg | Exim Bank Team China |
+ 39.805
|
11.
|
D.Schwager/N.Pastorelli | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 46.478
|
12.
|
M.Matzke/M.Pavlović | Belgian Racing |
+ 1:23.319
|
13.
|
J.Camara/M.Rossi | DKR Engineering |
+ 1:38.366
|
14.
|
M.Krumm/L.Luhr | JR Motorsports |
+ 1 kolo
|
15.
|
M.Nilsson/J.Janák | Swiss Racing Team |
+ 7 kol
|
16.
|
E.Bernoldi/R.Zonta | Sumo Power GT |
+ 10 kol
|
17.
|
A.Leclerc/F.Giroix | Belgian Racing |
+ 15 kol
|