Posádka Martin/Makowiecki vítězem kvalifikačního závodu
Enge měl opět smůlu v první zatáčce.
Radost ze startu z vedoucí pozice netrvala Dominiku Schwagerovi příliš dlouho. Při kolizi Makowieckeho fordu s Engeho astonem v první zatáčce německý pilot doplatil na roztočený vůz Aston Martin. Zatímco Makowiecki pokračoval dále na druhém místě, pro Schwagera i Engeho závod skončil. Dalším smolařem byl Camara s corvettou. Na prvním místě uháněl Turnerův aston, který v čele vydržel až do zastávek v boxech.
Mücke po výměně sice přišel o vedení, ale to horší teprve nastalo. Po výletu mimo dráhu v druhé zatáčce se Stefan pomalu vrátil na dráhu a dojel do boxů, kde posléze odstoupil. Na čele mezitím hájil Martin ve fordu vedení před nissanem Petera Dumbrecka. Ještě během závodu si mohl oddechnout za ukončené vyšetření Makowieckeho kontaktu na začátku závodu, které proběhlo bez trestů. Na trati si ovšem Martin mohl oddechnout až v cíli, protože Dumbreck se nechtěl spokojit s druhou příčkou.
p.
|
Posádka | Tým |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Martin/F.Makowiecki | Marc VDS Racing Team |
1:00:11.256
|
2.
|
P.Dumbreck/R.Westbrook | JR Motorsports |
+ 1.476
|
3.
|
M.Krumm/L.Luhr | JR Motorsports |
+ 18.069
|
4.
|
E.Bernoldi/R.Zonta | Sumo Power GT |
+ 21.514
|
5.
|
C.Piccione/S.Dusseldorp | Hexis AMR |
+ 22.460
|
6.
|
M.Basseng/M.Winkelhock | All-Inkl.com Münnich MS |
+ 23.049
|
7.
|
M.Hezemans/N.Catsburg | Exim Bank Team China |
+ 37.828
|
8.
|
J.Campbell-Walter/D.Brabham | Sumo Power GT |
+ 43.637
|
9.
|
A.Piccini/C.Hohenadel | Hexis AMR |
+ 48.575
|
10.
|
K.Wendlinger/P.Kox | Swiss Racing Team |
+ 49.454
|
11.
|
B.Leinders/M.Hennerici | Marc VDS Racing Team |
+ 55.779
|
12.
|
M.Matzke/M.Pavlović | Belgian Racing |
+ 1:07.877
|
13.
|
M.Nilsson/J.Janák | Swiss Racing Team |
+ 1:08.866
|
14.
|
A.Leclerc/F.Giroix | Belgian Racing |
+ 1:49.703
|
15.
|
S.Mücke/D.Turner | Young Driver AMR |
+ 16 kol
|
16.
|
T.Enge/A.Müller | Young Driver AMR |
+ 30 kol
|
Doplnění jezdeckých sestav.
Kolegou Leclerca není původně oznámená Vanina Ickx, ale Fabien Giroix. Belgická závodnice měla problém s bezpečným posedem z důvodu velkých výškových rozdílů obou pilotů. V Abú Zabí ji nahradí zkušený francouzský pilot nižších formulových šampionátů a sérií cestovních vozů. Má za sebou také zkušenosti s řízením gétéček, ale poslední zmínka pochází z roku 2000, kdy byl pilotem vozu třídy GT (GT1) Ferrari 550 Maranello.
Dalším novým pilotem v Belgian Racingu je Miloš Pavlović. Srbský pilot se prozatím věnoval nižším formulovým sériím. Dostal se až k předstupni do F1, do šampionátu GP2. pro rodáka z Bělehradu se tak bude jednat o jeho premiéru v GT. Bude kolegou našeho Martina Matzkeho ve voze Ford GT s číslem 10.
Ve voze Corvette C6R stáje Exim Bank se bude střídat holandská posádka Mike Hezemans/Nick Catsburg. Syn Toine Hezemanse, pilota prototypů a cestovních vozů v 60. a 70. letech minulého století, patří mezi zkušené harcovníky za volanty vozů GT. Začínal již v roce 1991 ve 24 hodin ve Spa a po pohárových závodech GT se účastnil předchůdce FIA GT, série BPR Endurance Series. Ve FIA GT pak nastupoval ve všech sezonách, nejlepším celkovým umístěním byla čtyři druhá místa a jedno třetí. Má za sebou 8 startů v Le Mans (nejlepší umístění 6. ve třídě) a účast ve vytrvalostních sériích LMS a ALMS.
Od Hezemanse se bude moci leccos přiučit mladý Nick Catsburg. Rodák z Amersfortu závodil v šampionátech cestovních vozů. Je úřadujícím mistrem Mégane Trophy. V roce 2009 startoval v holandském mistrovství GT4, což byla jeho první zkušenost s gétéčkem.
Ve startovní listině u stáje DKR Engineering byla původně uvedena i sehraná dvojice francouzských pilotů Cazenave/Police. Nakonec dostala přednost posádka složená s Michaëla Rossiho (cestovní vozy) a Brazilce Jaimeho Camary (Indy Car).