Dvouzastávková strategie byla správná, přesvědčuje Horner
"Při třech pit-stopech bychom zřejmě skončili za oběma mclareny."
Šéf Red Bullu Christian Horner se nechal slyšet, že se jeho tým rozhodl u Sebastiana Vettela pro dvouzastávkovou strategii, aby dokázal za sebe dostat oba mclareny Lewise Hamiltona a Jensona Buttona. Strategie tří zastávek by podle něj pravděpodobně nebyla nic platná.
Úřadující šampion Vettel neodstartoval do Velké ceny Číny dobře a propadl se dvě příčky za dvojici McLarenu. Rakouský tým se poté rozhodl přejít na dvouzastávkovou strategii, díky níž se Němec dokázal dostat zpět do vedení závodu, avšak v závěru nebyl schopen na opotřebovaných pneumatikách ubránit vedoucí pozici před Lewisem Hamiltonem, který jel na tři pit-stopy.
"Pokud bychom pouze za nimi jeli na tři zastávky, pravděpodobně bychom zůstali za oběma (mclareny)," řekl Horner britské BBC. "Rozhodli jsme se tedy udělat něco jinak a oba se je pokusit porazit. Mysleli jsme, že by to mohlo fungovat, nevyšlo nám to o čtyři až pět kol - navíc, druhá pozice je stále skvělý výsledek.
Lewis byl se svými pneumatikami v mnohem lepší formě a byl o tolik rychlejší, že nestálo o to tvrdě bojovat. Body jsou stále důležité a jde o dlouhý šampionát. Odolával několik kol, ale bylo to nevyhnutelné vzhledem k rozdílné úrovni přilnavosti.
Druhé a třetí místo je stále fantastický výsledek. Rozhodli jsme se v prvním stintu pro dvě zastávky, mysleli jsme, že to zvládneme a nevyšlo nám to o čtyři kola. Byl to fascinující závod a skoro se to Sebastianovi vyplatilo. Rozhodnutí bylo založeno na jeho třetí pozici za mclareny - cítili jsme, že jde o nejlepší způsob, jak je porazit a jen velmi, velmi málo chybělo."
Horner také pochválil Marka Webbera, který zaznamenal skvělý výkon, když se ze startu z 18. místa dokázal probojovat až na stupně vítězů.
"Skvělý Markův návrat," pokračoval Horner. "S Markem jsme jeli v závodě v obráceném pořadí a startovali jsme na tvrdé sadě. Jakmile se dostal na měkkou směs, byl při své agresivní třízastávkové strategii stále rychlejší a rychlejší.
Rozhodně to byl pilot dne, zaznamenal pár skvělých manévrů s Michaelem (Schumacherem), Fernandem (Alonsem) a dalšími a nakonec se dostal na stupně vítězů. Minulý víkend vyšel zkrátka a dnešní výsledek si rozhodně zasloužil."
Problémy oběma jezdcům opět v závodě způsoboval systém KERS a Horner připustil, že tým musí na této komponentě do příštího závodu v Turecku zapracovat.
"KERS pracoval dost dobře v první polovině velké ceny a v druhé polovině jsme ho užívali jen střídavě," řekl. "Stále na tom potřebujeme zapracovat a máme do Istanbulu tři týdny, abychom zajistili, že ho budeme mít k dispozici po každé kolo velké ceny."