Dramatický úvodní závod vyhrál Grosjean, Král třináctý
GP2, Istanbul - hlavní závod
Romain Grosjean se ubránil tlaku ze strany Sama Birda a stylem start-cíl vyhrál úvodní závod letošní sezóny GP2 v Istanbul Parku.
Grosjean položil základ svého úspěchu na startu, kdy si udržel vedení v nájezdu do první zatáčky. Na druhé místo se posunul Dani Clos, který v první zatáčce lehce vytlačil Lucu Fillipiho, čehož využil Sam Bird k posunu na třetí místo.
Už v prvních metrech ale přišla první velká dramata. V první zatáčce spolu nejprve kolidovali Kevin Mirocha a Esteban Gutierrez, jen o kousek dál pak v tlačenici Fabio Leimer trefil Maxe Chiltona a odrazil se do hrozivých salt. Na trať tak musel safety car.
Hned po restartu se dostal Bird na druhé místo před Close. O pozici si polepšil také Luca Filippi, který předjel Christiana Vietorise a začal stahovat čtvrtého Julese Bianchiho.
Francouz následně zaútočil na třetího Close, jenže chyboval a přepustil svou pozici Filippimu, který následně postoupil na třetí místo, když byl v jedné ze zatáček široký Dani Clos.
Jenže po slibném začátku přišel pro Filippiho náhlý konec závodu. Ve 14. kole zajel do boxů, jelikož chtěl mít po zastávce před sebou volný prostor. Po pit stopu předjel Johnnyho Cecotta, jenže ten projel zeširoka jednu ze zatáček a roztočil se Italovi přímo do cesty, což pro oba znamenalo konec závodu.
Na čele se zatím schylovalo k bitvě o vítězství. Přestože Grosjean vyjel z boxů s náskokem pěti sekund, v posledních čtyřech kolech měl Birda v zádech. Brit se však k žádnému útoku nedostal, ani v závěrečné pasáži závodu, kde Grosjean chyboval a musel volit hodně defenzivní stopu. Francouz ale nakonec úvodní závod vyhrál, byť byl v cíli pouze o tři desetiny dřív než Bird.
Dvojici doplnil na stupních vítězů na třetím místě Jules Bianchi. Těsně pod pódiem skončil po startu z dvanáctého místa Giedo van der Garde. Nejlepší pětku uzavřel Stefano Coletti.
Jediný český zástupce v poli Josef Král obsadil po startu z desáté pozice třinácté místo. Král sice odstartoval dobře a bojoval o bodované pozice, brzy po své zastávce ale doplatil na nepovedené nastavení vozu a kvůli rapidně se horšícímu stavu pneumatik ztrácel jedno místo za druhým.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
57:09.999
|
2.
|
S.Bird | iSport International |
+ 0.332
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 35.856
|
4.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 45.933
|
5.
|
S.Coletti | Trident Racing |
+ 52.280
|
6.
|
L.Razia | Team AirAsia |
+ 52.866
|
7.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 1:03.117
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 1:11.822
|
9.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 1:12.913
|
10.
|
D.Rigon | Scuderia Coloni |
+ 1:15.636
|
11.
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 1:20.559
|
12.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 1:26.007
|
13.
|
J.Král | Arden International |
+ 1:31.885
|
14.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 1:43.492
|
15.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 1 kolo
|
16.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
+ 1 kolo
|
17.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 1 kolo
|
18.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 1 kolo
|
19.
|
J.Leal | Rapax |
+ 1 kolo
|
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 16 kol
|
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 17 kol
|
|
J.Cecotto | Ocean Racing Technology |
+ 18 kol
|
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 32 kol
|
|
M.Chilton | Carlin |
+ 32 kol
|
|
F.Leimer | Rapax |
+ 32 kol
|
Průběžné pořadí po jednom závodě:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
12
|
2.
|
S.Bird | iSport International |
9
|
3.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
6
|
4.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
5
|
5.
|
S.Coletti | Trident Racing |
4
|
6.
|
L.Razia | Team AirAsia |
3
|
7.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
2
|
8.
|
D.Clos | Racing Engineering |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)