Janiš zazářil v Číně
Český pilot dojel na osmém místě.
Jarek Janiš předvedl v exhibičním závodu DTM v čínské Šanghaji vynikající výkon a obsadil výborné osmé místo, když byl jasně nejlepší mezi jezdci s loňskými vozy. Vítězství získal Gary Paffett s novým AMG-Mercedes třídy C.
Šanghaj přivítala účastníky exhibičního závodu DTM tropickým počasím, teplota blížící se 40 °C znepříjemňovala život nejen jezdcům ale i mechanikům. Dvoudenní program začal sobotními volnými tréninky, ve kterých Janiš zajel 15. a 10. čas. Na slibné výkony navázal český jezdec i v kvalifikaci, kde skončil 12. a byl blízko desítky bojující v superpole.
V neděli byly na programu dva závody, bohužel však došlo ke komplikacím, které organizátory přinutily změnit plán. Hned na startu prvního závodu havaroval Bernd Mäylander, když najel na zvednutý kryt kanalizace a závod musel být přerušen. Pořadatelé pak museli přivařit všech 72 krytů kanalizace na trati a vzhledem k časovému posunu nebylo možné stihnout oba závody.
V 16:30 místního času se nakonec odstartovalo a do čela šel vítěz kvalifikace Gary Paffett, který svou pozici udržel až do cíle, když největším soupeřem mu byl týmový kolega Bernd Schneider. Janiš startoval z 12. místa a po dobrém startu postoupil vpřed. Po celý závod byl v těsném kontaktu se skupinkou jezdců bojující o pátou příčku. Až v závěru se odstup trochu zvětšil, protože teplota chladící kapaliny Janišova vozu vystoupila při jízdě v závěsu za Heinz-Haraldem Frentzenem příliš vysoko. Český jezdec protnul cílovou čáru na osmém místě, které by při normálním závodu znamenalo bodový zisk. Janiš v průběhu víkendu ukázal dobrou formu, v kvalifikaci i závodu byl jednoznačně nejlepším jezdcem mezi loňskými vozy.
Jarek Janiš: "S výsledkem i výkonem jsem velmi spokojený, byl to náš nejlepší závod sezony. Okruh se mi líbil hned od prvních kol a rychle jsem na něm našel dobrý rytmus. Jak jsem řekl před odletem, městské okruhy mám rád a daří se mi na nich, což se znovu potvrdilo. V kvalifikaci jsem doufal, že s trochou štěstí bych se mohl dostat do superpole, což se těsně nepodařilo. V závodu jsem měl dobrý start, což je důležité, protože letos se mi starty moc nedařily. Prakticky po celý závod jsem bojoval s Capellem, Albersem a Frentzenem, zhruba v polovině závodu mi začal unikat vzduch ze zadní pneumatiky a vůz tak byl přetáčivý. Přesto jsem zůstával v kontaktu, ale potom jsem musel malinko zvolnit a nechat si určitý odstup na Frentzena, protože se začala zvyšovat teplota chladící kapaliny. Osmé místo je pro nás skvělé, ačkoliv je mi trochu líto, že se tady nepřidělují body. Nicméně všichni viděli náš výkon. Fyzicky to byl nejtěžší závod, jaký jsem kdy jel, teplota vzduchu byla skoro 40 °C a ve voze převyšovala 75 °C. Když jsme v tréninku přijeli do boxů, museli jsme ihned z vozu, nedalo se tam dýchat. Pro organizátory to byla první akce tohoto typu a nevyhnuly se jim určité nováčkovské problémy, myslím si však, že při eventuálním příštím závodu by se něco podobného už neopakovalo. Celkově se mi v Číně líbilo, bylo to tady úžasné, škoda jen, že se nestihly odjet oba závody.“
Antonín Charouz, Janišův manažer: "Před odletem do Šanghaje jsem moc nevěděl, co mám tady očekávat, ale skutečnost předčila očekávání. Stavby, cesty, jídlo, vše zde bylo na vysoké úrovni. Pro jezdce to tady bylo vzhledem k teplotám obtížné. Jarek podal po oba dny vynikající výkon. V závěru závodu měl trochu štěstí, že mu vydržela pneumatika, po dojetí do cíle ji měl prakticky prázdnou. Rozhodně nelituji, že jsem se jel na tento závod osobně podívat, Čína na mě hodně zapůsobila.“