Ve sprintu se radoval Coletti, Král bodoval
GP2, Istanbul - sprint
Stefano Coletti vyhrál nedělní sprint GP2 v tureckém Istanbulu, když navázal na dobrý start, probil se do vedení a ani po restartu v závěru závodu si nenechal první místo sebrat. Po včerejším neúspěchu se zadařilo také Josefu Královi, který dojel šestý a dokázal tak bodovat.
Pilot týmu Trident se po startu ze čtvrtého místa ještě během prvního kola dostal před Luize Raziu a v nájezdu do osmé zatáčky také před Charlese Pica na druhou pozici.
Na té se držel až do sedmého kola, ve kterém úspěšně zaútočil na dosud vedoucího Daniho Close. Jeho cestu za vítězstvím ale čtyři kola před cílem zpomalil safety car, který vyjel na trať kvůli nehodě Juliana Leala a Davide Rigona na cílové rovince.
Rigon v nájezdu do 19. kola bránil svou pozici před Lealem, jenže oba jezdci o sebe zavadili a tvrdě narazili do boxové zdi. Leal vyvázl z nehody bez zranění. Rigona naopak musela odvést sanitka, jelikož utrpěl mnohočetné zlomeniny levé nohy.
Vedení se rozhodlo závod restartovat kolo před koncem. Vedoucí Coletti si i přes široký průjezdu dvanáctou zatáčkou pohlídal vedení před druhým Giedem van der Gardem a dojel si pro vítězství.
Van der Garde se v posledním kole dostal pod tlak ze strany svého týmového kolegy Charlese Pica. Jenže vzadu číhal na svou šanci Sam Bird, který nakonec Pica v posledním kole předjel a ukradl tak Francouzovi stupně vítězů.
Sam Bird měl velké štěstí při restartu, když se dostal v nájezdu na cílovou rovinku do kontaktu se svým týmovým kolegou Marcusem Ericssonem. Švéd kontakt odnesl poškozeným předním křídlem, které jej odsunulo až mimo body na osmou pozici.
Ericssonovy chyby využila k postupu vpřed trojice pilotů Fairuz Fauzy, Josef Král a Jules Bianchi, která v nezměněném pořadí dojela do cíle. Josef Král si tak šestým místem dojel pro první bod v letošní sezóně.
Na Marcuse Ericssona zbylo až osmé místo před Jolyonem Palmerem a vítězem sobotního závodu Romainem Grosjeanem, který zkompletoval nejlepší desítku.
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
1.
|
S.Coletti | Trident Racing |
41:40.571
|
2.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
+ 2.184
|
3.
|
S.Bird | iSport International |
+ 2.756
|
4.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
+ 3.243
|
5.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
+ 3.502
|
6.
|
J.Král | Arden International |
+ 5.038
|
7.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
+ 5.373
|
8.
|
M.Ericsson | iSport International |
+ 5.602
|
9.
|
J.Palmer | Arden International |
+ 7.143
|
10.
|
R.Grosjean | DAMS |
+ 7.501
|
11.
|
E.Gutierrez | Lotus ART |
+ 7.892
|
12.
|
M.Herck | Scuderia Coloni |
+ 9.261
|
13.
|
J.Cecotto jr. | Ocean Racing Technology |
+ 10.697
|
14.
|
L.Filippi | Super Nova Racing |
+ 11.862
|
15.
|
D.Clos | Racing Engineering |
+ 12.140
|
16.
|
D.Valsecchi | Team AirAsia |
+ 12.237
|
17.
|
M.Chilton | Carlin |
+ 12.359
|
18.
|
L.Razia | Team AirAsia |
+ 12.826
|
19.
|
K.Mirocha | Ocean Racing Technology |
+ 12.950
|
20.
|
F.Leimer | Rapax |
+ 13.708
|
21.
|
P.Varhaug | DAMS |
+ 14.195
|
22.
|
R.Gonzalez | Trident Racing |
+ 15.582
|
|
D.Rigon | Scuderia Coloni |
+ 5 kol
|
|
J.Leal | Rapax |
+ 5 kol
|
|
C.Vietoris | Racing Engineering |
+ 20 kol
|
Průběžné pořadí po dvou závodech:
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
1.
|
R.Grosjean | DAMS |
13
|
2.
|
S.Bird | iSport International |
13
|
3.
|
S.Coletti | Trident Racing |
10
|
4.
|
G.van der Garde | Barwa Addax Team |
10
|
5.
|
J.Bianchi | Lotus ART |
6
|
6.
|
C.Pic | Barwa Addax Team |
5
|
7.
|
L.Razia | Team AirAsia |
3
|
8.
|
F.Fauzy | Super Nova Racing |
2
|
9.
|
D.Clos | Racing Engineering |
1
|
10.
|
J.Král | Arden International |
1
|
Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)