Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pic s van der Gardem vybojovali pro Addax double

Pic s van der Gardem vybojovali pro Addax double

GP2, Circuit de Catalunya - hlavní závod

Charles Pic a Giedo van der Garde vybojovali dvojité vítězství pro tým Barwa Addax, když obsadili první dvě místa v hlavním závodě GP2 na Katalánském okruhu v Barceloně. Na stupních vítězů je doplnil Sam Bird.

Z pole position startoval do závodu van der Garde a Nizozemec v první části závodu první místo držel, jenže při zastávce v boxech se vyskytl problém na levém zadním kole a do čela se dostal Pic, který díky výměně pouze dvou kol kromě van der Gardeho překonal také Birda, kterého v úvodu stíhal.

Ani pozdější výjezd safety caru však Pica na první pozici nerozhodil a Francouz navázal na své loňské vítězství, kdy také triumfoval v hlavním závodě, tehdy ještě v barvách týmu Arden.

Giedo van der Garde dojel na druhé pozici, v úvodu závodu navíc zajel také nejrychlejší kolo a získal tak ještě bod navíc. Sam Bird se i napotřetí v letošní sezóně postavil na stupně vítězů, když dojel třetí.

Na čvrtém místě v poklidu dojel Romain Grosjean, který sice nebyl hrozbou pro jezdce před sebou, na druhou stranu si však ani zezadu nepustil nikoho k tělu. Jenže Francouz se z pěti bodů dlouho neradoval, jeho vůz totiž po závodě neprošel technickou přejímkou a Grosjean byl z výsledků vyloučen.

Čtvrtá pozice tak spadla do klína Davidemu Valsecchimu, který po špatném startu získal ztracené pozice zpátky díky dřívější zastávce v boxech a dojel si tak pro své první letošní body.

Páté místo bral Marcus Ericsson před šestým Danim Closem. Při první fázi za safety carem si přitom oba ve zmatku vyměnili své pozice a Clos před restartem na Ericssona horečně gestikuloval, aby si Švéd vzal své místo zpátky. Kvůli tomu jim rychle odjela první čtveřice. Clos nakonec Ericssona pustil o kolo později a na jeho místo už se nedostal.

Sedmý dojel Jules Bianchi, který se po včerejší penalizaci musel dnes probíjet z jedenáctého místa. A přestože se na startu při vyhýbání kolizi propadl, dokázal se nakonec dostat na body.

Poslední bod zpětně připadl Fabiu Leimerovi, který po skvělé stíhací jízdě a řadě úspěšných předjetí na konci závodu dojel devátý, diskvalifikace Grosjeana jej přitom posunula na místo osmé. Leimer tak zítra do sprintu vyrazí z pole position a bude mít velkou šanci zopakovat své loňské vítězství.

Deváté místo nakonec patří Josefu Královi, kterému se však dnešní závod nepovedl. Zvolená strategie, kdy Král v tréninku a kvalifikaci na úkor jízd pošetřil pneumatiky, vzala za své.

„Byl to těžký závod a zpětně můžeme zhodnotit, že se nám zvolená strategie nevyplatila,“ prozradil Josef Král v cíli. „Jednak kvůli dvěma delším výjezdům safety caru. To mělo za následek, že ostatní dostali šanci šetřit pneumatiky. Navíc degradace gum nebyla na této trati tak velká, jak jsme očekávali. A v poslední řadě byl závod kvůli omezení časovým limitem o čtyři kola kratší, než bylo plánováno. Nedokázali jsme tak z naší strategie téměř nic vytěžit. Taky proto je teď zpětně škoda, že jsme v pátečních trénincích více nejezdili, abychom našli správné nastavení. Bylo těžké udržet se před soupeři a naše auta, moje i mého týmového kolegy, byla v zatáčkách příliš nedotáčivá.“

Králův manažer Petr Najman dodal: „GP2 je juniorka formule 1 a závodí v ní 26 potenciálně nejlepších juniorských pilotů na světě. Desáté místo v cíli je tedy velmi dobrým výsledkem. My ale míříme výše, a tak s výsledkem nemůžeme být úplně spokojeni.“

Závod ovlivnily dva výjezdy zpomalovacího vozu. První přišel hned po startu, kdy se v tlačenici na cílové rovince srazili Luiz Razia, Esteban Gutierrez a Luca Filippi. Kontakt nejhůře odnesl Filippi, který po smyku skončil v boxové zdi. Z vozu však naštěstí vystoupil nezraněn.

Podruhé musel safety car na trať po polovině závodu, to když Esteban Gutierrez příliš zbrkle zaútočil na Michaela Hercka, došlo ke kolizi a oba zůstali stát v páté zatáčce. Gutierrez si přitom za svůj počin vysloužil odsun o deset míst na startovním roštu zítřejšího sprintu. Vzhledem k tomu, že závod nedokončil, bude zítra Mexičan startovat z poslední řady spolu s vyloučeným Grosjeanem.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 C.Pic  Barwa Addax Team
1:00:32.817 
2.
 G.van der Garde*  Barwa Addax Team
+ 1.444 
3.
 S.Bird  iSport International
+ 2.773 
4.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
+ 7.958 
5.
 M.Ericsson  iSport International
+ 10.011 
6.
 D.Clos  Racing Engineering
+ 10.518 
7.
 J.Bianchi  Lotus ART
+ 16.534 
8.
 F.Leimer  Rapax
+ 16.979 
9.
 J.Král  Arden International
+ 17.419 
10.
 S.Coletti  Trident Racing
+ 21.726 
11.
 A.Parente  Racing Engineering
+ 24.492 
12.
 M.Chilton  Carlin
+ 24.715 
13.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
+ 25.349 
14.
 J.Cecotto jr.  Ocean Racing Technology
+ 25.841 
15.
 P.Varhaug  DAMS
+ 28.469 
16.
 M.Aljošin  Carlin
+ 35.890 
17.
 J.Leal  Rapax
+ 37.837 
18.
 J.Palmer  Arden International
+ 38.135 
19.
 K.Ceccon  Scuderia Coloni
+ 38.723 
20.
 R.Gonzalez  Trident Racing
+ 39.033 
21.
 K.Mirocha  Ocean Racing Technology
+ 1 kolo 
 
 M.Herck  Scuderia Coloni
+ 13 kol 
 
 E.Gutierrez  Lotus ART
+ 13 kol 
 
 L.Razia  Team AirAsia
+ 23 kol 
 
 L.Filippi  Super Nova Racing
+ 34 kol 
DQ
 R.Grosjean  DAMS
 

* - nejrychlejší kolo závodu: Giedo van der Garde - 1:33.959 (6. kolo)

Průběžné pořadí po třech závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 G.van der Garde  Barwa Addax Team
21 
2.
S.Bird  iSport International
19 
3.
 C.Pic  Barwa Addax Team
15 
4.
 R.Grosjean  DAMS
13 
5.
 S.Coletti  Trident Racing
10 
6.
 J.Bianchi  Lotus ART
7.
 D.Valsecchi  Team AirAsia
8.
 M.Ericsson  iSport International
9.
 D.Clos  Racing Engineering
10.
 L.Razia  Team AirAsia
11.
 F.Fauzy  Super Nova Racing
12.
 J.Král  Arden International
13.
 F.Leimer  Rapax

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 2 body
Hlavní závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Sprint: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)